download (1) Yves, Linda, Bert & Soumaya

Communicatiebureau Billie Bonkers wordt eigenaar van DIFT: “We willen onze buitenlandse droom najagen”

GENT - Het Gentse communicatiebureau Billie Bonkers wordt vanaf 1 juli 2021 de nieuwe eigenaar van creative branding agency DIFT. De twee oprichters van DIFT starten in het najaar aan een nieuw project in het buitenland en zochten een geschikte overnemer. Met Billie Bonkers delen ze dezelfde waarden op sociaal, maatschappelijk en creatief vlak. Beide organisaties leggen hun eigen accenten vanuit hun merkpersoonlijkheid en de merken DIFT en Archie Goedgebuur blijven bestaan. Het huidige DIFT-team van 10 medewerkers verhuist naar het kantoor van Billie Bonkers.

Zaakvoerders Yves Drieghe en Bert Pieters van DIFT zetten 9 jaar geleden hun eigen creatief bureau op poten aan Dok-Noord in Gent. “Creatief activisme”, zo omschrijven ze zelf hun belangrijkste drijfveer in alles wat ze maken en doen. Het bureau groeide uit tot 10 medewerkers en specialiseerde zich in strategische en digitale branding, brand activation en employer branding. 5 jaar geleden richtte DIFT het merk Archie Goegebuur op waarmee ze vastgoedcommunicatie een originele en creatieve invulling geven. En vorig jaar werd DIFT Media gelanceerd, waarbij de focus ligt op het slim inzetten van audiovisuele communicatie zoals podcasts en audiowandelingen.  

Buitenlandse droom

Na 9 jaar voelen Yves en Bert dat de tijd rijp is om een nieuwe droom na te jagen. En omdat die droom zich afspeelt op Lanzarote, werd een geschikte overnemer gezocht. “Dat we gingen verhuizen naar het buitenland stond al lang vast, maar onze eerste prioriteit was een goede overnemer voor DIFT. Onze medewerkers waren eerder op de hoogte van onze verhuis dan onze families”, vertelt Yves Drieghe. “DIFT was een heel belangrijk project voor ons en het doet deugd dat we het naar zo’n hoog niveau hebben kunnen tillen. Met Billie Bonkers voelen we een sterke match. We delen dezelfde waarden, we voeren een gelijkaardig activisme dat we verwerken in sterke communicaties. We hebben er alle vertrouwen in dat Billie het niveau van DIFT aanhoudt en dat onze medewerkers een fijne nieuwe thuis krijgen. Het wordt dus een afscheid met een gerust hart”, voegt Bert Pieters toe. 

Billie blijft Billie, DIFT blijft DIFT

Communicatiebureau Billie Bonkers is vast van plan om het sterke merk DIFT vanuit de visie en missie van de oprichters verder te laten groeien. DIFT en Billie behouden elk hun eigen merkpersoonlijkheid. Billie is ondertussen 38 jaar oud en bouwde een stevige reputatie op op vlak van omgevingscommunicatie, participatie en creatieve campagnes. Het team groeide van 10 naar 23 medewerkers en bestaat uit een mix van strategische en creatieve profielen. Door de overname van DIFT vinden klanten een ruim aanbod aan expertises onder één dak. 

“We brengen heel veel creativiteit samen met heel veel strategie”, zegt Soumaya Zaougui, zaakvoerder van Billie Bonkers. “Wat Bert en Yves op de rails gezet hebben, blijven we behouden. Het merk DIFT staat er en dat zal ook zo blijven. We brengen twee teams dichter bij elkaar en dat is best wel een grote hoop ervaring en vakkennis. Dat is een enorm voordeel voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers die elkaar zullen versterken. DIFT behoudt zijn eigenheid en wordt nu een deel van de familie Bonkers. Dat worden gegarandeerd boeiende familiefeesten.”

De dagelijkse leiding van DIFT en Billie Bonkers ligt in handen van vennoten en partners Soumaya Zaougui en Linda Sonck. DIFT verhuist naar het kantoor van Billie aan de Gordunakaai in Gent. Ook het kantoor van DIFT in Antwerpen blijft behouden.