Nieuws Oost-Vlaanderen De 7 meest voorkomende misvattingen over geurmarketing

De 7 meest voorkomende misvattingen over geurmarketing

De 7 meest voorkomende misvattingen over geurmarketing

Klantbeleving is niet langer een modewoord. Het is één van de marketingpijlers waar je het verschil in kan maken. Een pijler die de identiteit van je zaak versterkt én die een directe impact heeft op meer omzet in jouw winkel, meer efficiëntie in jouw bedrijf en een verhoogd welzijnsgevoel in jouw zorgproject. Dit alles met een minimale inspanning. Wie wil dit nu niet? Een aangename geur werkt immers heel verrijkend.

1. Het is niet voor mij.

Elke ondernemer komt in contact met een klant. Of je nu een winkel, een kantoor of een praktijk hebt. Je wilt graag dat elke bezoeker zich welkom voelt. Dit is alvast de eerste stap om vertrouwen op te bouwen.

2. Het is te duur.

Neen hoor. Wist je dat begeuren voor minder dan 1 euro per dag kan? Jouw investering is gegarandeerd snel terugverdiend. Reken zelf maar uit: 7 procent meer omzet voor minder dan 1 euro per dag.

3. Dat is toch ongezond?

Alle geuren worden samengesteld door gemachtigde specialisten. De gebruikte ingrediënten en alle eindproducten voldoen aan de strenge reglementering. Elke Begeuren-geursensatie is gekeurd door de Ifra, de International Fragrance Association. Alleen geuren met een eigen en uniek receptuur worden bestempeld met het wereldwijd Ifra-keurmerk.

4. Een minder aangename geur is toch zo erg niet?

Toch. In heel wat winkels kom je binnen en komt er een vieze rioolgeur op je af. Weet dat een vieze geur jouw klanten buiten jaagt. Sneller dan je zelf verwacht. Pak slechte geuren meteen aan, en kies voor een frisse verkoopondersteunende geur in jouw winkel, kantoor of praktijk.

5. Dat geur meer doet verkopen? Dat zal wel.

Zeer zeker. De juiste expertise en dosering is van essentieel belang om met geur te scoren. Een subtiele begeuring is meer dan voldoende voor je zaak, kantoor of praktijkruimte. Met de Begeuren®-toestellen is het kinderspel om de geursterkte en -intensiteit bij te regelen.

6. Verkoop je nu echt meer?

Effectief. Uit studies blijkt dat je tot 7 procent meer omzet kan behalen, klanten tot 15 procent meer koopintentie hebben en dat 16 procent van je bezoekers meer zin hebben om terug te komen naar een aangenaam begeurde zaak.

7. Toch niet overtuigd?

Onaangename geuren duiken vaak ongewild op en heb je niet altijd in de hand. Maar in een mum van tijd halen ze je imago zo naar beneden. Begeuren® heeft oplossingen voor kleine en grote ruimtes, voor permanente en instant geurproblemen, voor fysieke en online winkels. Want geur is overal.

Laat je gegevens hier achter en vraag met één simpele klik een GRATIS GEURCONSULT voor jouw zaak aan.

Reageer op dit bericht

Onderneming

Gerelateerde berichten

Onderneming

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.