now2rqet3e

Decotrap opent toonzaal in Wetteren

WETTEREN - Het Limburgse familiebedrijf Decotrap opent binnenkort zijn eerste toonzaal op Oost-Vlaams grondgebied. Wetteren wordt de tweede uitvalsbasis van het bedrijf dat in Heusden-Zolder gevestigd is. Decotrap investeerde zo'n 700.000 euro in de nieuwe toonzaal en de aanwerving en opleiding van een gloednieuw team dat vanuit Wetteren de Oost- en West-Vlaamse klanten zal bedienen.

Decotrap is al 12 jaar gespecialiseerd in het bekleden van betontrappen, zowel voor nieuwbouw- als renovatieprojecten in heel België. Daarnaast plaatsen ze ook binnendeuren en parket. Decotrap staat met zijn slogan 'Als elk detail telt' absoluut bekend om zijn maatwerk en is bovendien marktleider in de moderne Z- en zwevende trappen.

Daarnaast is Decotrap voortdurend op zoek naar innovatieve en originele oplossingen. Zo zijn ze ondertussen al in het bezit van vijf octrooien voor hun uitvindingen. "Architecten verwijzen hun klanten naar ons door omdat we innoverend zijn en continu nieuwe producten ontwikkelen", aldus directeur Marc Dilissen.

Centrale ligging

Om zo veel mogelijk klanten te kunnen bereiken, opent het trappenbedrijf nu een tweede toonzaal in Wetteren. "Nu al komt 20% van onze klanten uit Oost- en West-Vlaanderen. Die mensen komen speciaal naar Limburg gereden. Met de nieuwe toonzaal willen we hen tegemoet komen en nog meer mensen motiveren om een kijkje te komen nemen. Wetteren ligt bovendien centraal op minder dan een uur van zowel Kortrijk, Antwerpen, Brussel als de kust", verklaart Dilissen.

Trap-o-theek

De gloednieuwe toonzaal zal net als deze in Heusden-Zolder een 'Trao-o-theek' bevatten. "Via ons uniek en baanbrekend systeem kunnen mensen hun trap op een heel eenvoudige manier samenstellen. Je haalt er als het ware de treden uit de kast en plaatst ze in een model om een perfect beeld te krijgen van de houtsoort, kleur en afwerking", legt Dilissen uit.

 

Nieuwe uitvalsbasis

Het bedrijf, met een jaaromzet van 7 miljoen, heeft momenteel 30 werknemers in dienst. "Het doel is om dit aantal uiteindelijk te verdubbelen. We willen echt een nieuwe uitvalsbasis opbouwen met personeel uit de buurt. De nieuw aangeworven mensen worden momenteel volop klaargestoomd. We zijn trouwens nog op zoek naar gemotiveerd personeel om ons team te versterken."

Decotrap wil zich in de toekomst ook meer en meer toeleggen op de B2B sector. "Zopas werkten we bijvoorbeeld mee aan een kantorencomplex van vastgoedontwikkelaar Immogra in Gent. In dergelijke exclusieve projecten willen we ons verder specialiseren."

Toonzaal van de toekomst

Tegen de kerstperiode verwacht Dilissen de toonzaal operationeel te hebben. De officiële opening voor het grote publiek is gepland voor februari volgend jaar. "De nieuwe showroom wordt nog groter en hedendaagser dan deze in Heusden-Zolder. Het wordt de toonzaal van de toekomst, en deze toekomst is er al over 12 weken", lacht Dilissen.