Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde richten "De Jongens" op

00000000000dejongensNadat Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde afgelopen zomer hun bijzonder succesvolle concept WASBAR, een combinatie van wasserette en gezellig café, verkochten aan  Top Brands, de eigenaar van Pizza Hut in België en Frankrijk, hebben de Gentse ondernemers niet stil gezeten.

Afgelopen zomer richtten ze al het bedrijf Ambassy op, dat merken op weg zet om meer ambassadeurs te vinden die hun merk promoten.  Nu richten ze met “De jongens” een tweede bedrijfje op: een bureau dat zich gaat richten op “brand consultancy”.

“We zijn al vaak “de jongens van WASBAR” genoemd”, zegt Dries Henau. “Dat is ook logisch want in die hoedanigheid gaan we vaak spreken op events over de manier waarop we WASBAR als merk op de kaart hebben gezet. We leggen dan ook uit hoe we op een paar jaar tijd een love-brand hebben ontwikkeld en hoe we erin geslaagd zijn dit te verstevigen via PR, partnerships en samenwerkingen.”

Die kennis bouwden Dries en Yuri op in hun verleden als marketeers binnen mediabedrijven, en via hun creatieve bureau Make Them Talk. Ze hielpen intussen, naast WASBAR, ook merken als Samsung, Nikon, Ici Paris XL, Eneco en De Standaard met het bedenken en coördineren van creatieve branding & brand activation acties.

Met “De Jongens” helpen ze nu via consultancy ook andere merken bij het uitbouwen van een stevig merk. Bruggen bouwen tussen merken kan die kracht nog versterken, en daarin mogen ze zonder valse bescheidenheid zeggen dat ze niet onbeslagen op het ijs komen.