Dropsolid_oprichters

Dropsolid en Synetic veroveren Nederlandse markt

GENT - MarTech innovator Dropsolid voegt Synetic toe aan zijn DXP-partners en zet voet aan de grond in Nederland. De samenwerking richt zich op de gezamenlijke verkoop en uitvoering van Open Digital Experience Platformen in Nederland. De groeiende vraag naar persoonlijke digitale ervaringen bij ondernemingen, organisaties én overheden inspireert deze samenwerking.

Dropsolid ontwikkelt een Open Digital Experience Platform (DXP) dat digital agencies in staat stelt om sneller, veiliger en efficiënter hun klanten te bedienen. Zo leveren ze gemakkelijk consistente en persoonlijke digitale ervaringen over web, email en andere digitale kanalen. De trend waarbij de focus op product of dienst lag, verschuift naar het volledig centraal zetten van de eindklant. Daarmee staat data privacy centraal. En net daar wil Dropsolid het verschil maken met de grote Amerikaanse platformen als Hubspot, Sitecore en Adobe.

Dominique De Cooman, CEO Dropsolid: “Ik ben heel enthousiast om samen met het team van Synetic ook aan Nederlandse organisaties de beste digitale ervaringen aan te bieden. Recent ging de Vlaamse overheid al met ons in zee voor hun nieuwe toeristische platform. Dezelfde vragen voor privacy-first digitale platformen zien we ook in andere Europese landen.”

 

Dominique De Cooman, CEO Dropsolid

Nick Veenhof, CTO Dropsolid, vult aan: “Onze open filosofie is dat we blijven investeren in de sterke fundamenten van Dropsolid Experience Cloud, en dat we het via onze partners toegankelijk maken voor meer klanten. Op deze manier laten we meer organisaties mee profiteren van alle voordelen die een Open DXP te bieden heeft. Wij zorgen voor de core technologie, onze partners zorgen voor de magie.”

Open source, open samenwerking en beste TCO voor de eindklant

Synetic is een full service digital agency met een sterk technisch DNA. Onder consumenten vindt er een groeiende behoefte aan gemak en onderscheidend vermogen plaats. Succesvol digitaliserende bedrijven snappen dit als geen ander. Alleen door de contactmomenten toe te snijden op iemands behoefte en de overbodige ruis weg te nemen, is er een kans uitgekozen te worden. Aandacht geven staat in die zin gelijk aan aandacht trekken.

Daniel Smidt, Synetic’s CEO: “Met dit open DXP zetten we de klant volledig centraal op een moderne, transparante en verantwoorde manier: open source, machine learning en op basis van first party data. Het ultieme doel hierbij is de eindgebruiker laten inzien dat hij relevante content, gebruiksgemak en efficiëntie in de plaats krijgt voor het vrijwillig beschikbaar stellen van zijn voorkeuren.”

In een steeds digitalere wereld, waarin de consument een uiterst persoonlijke ervaring verwacht, zorgt deze open samenwerking voor een future proof oplossing voor middelgrote bedrijven en overheden. Zo spelen ook zij nu al in op een hyper persoonlijke gebruikerservaring.