Het Aerts-team viert over twee jaar het honderdjarig bestaan Het Aerts-team viert over twee jaar het honderdjarig bestaan. Foto: if

Familiebedrijf Aerts bestaat bijna honderd jaar en breidt aanbod uit: “Vanaf nu ook suikerarme speculaas”

Een jaar nadat Aerts Speculaas, dat al vier generaties lang bekendstaat om zijn authentieke, ambachtelijke speculaas, overgenomen werd door onderneemster Karin Savooy, breidt het bedrijf zijn aanbod uit. “We verkopen nu ook suikerarme speculaas.”

Aerts Speculaas is een ambachtelijk speculaasbedrijf dat in 1927 door de familie Aerts werd opgericht en gekend is om haar traditionele bereidingswijze en authentieke smaken. Het goed bewaarde familierecept blijft al bijna een eeuw onveranderd. Het bedrijf bleef jarenlang de roots in Sombeke trouw maar nam vorig jaar zijn intrek in een nieuw gebouw in Lokeren.

Sinds de overname een jaar geleden heeft Karin Savooy ingezet op uitbreiding van de verkoopkanalen. De speculaas van Aerts is nu al op meer locaties verkrijgbaar, met een bijzondere focus op de Vlaamse provinciesteden.

Nieuwe verpakking

Daarnaast werd er ook gewerkt aan het aanbod en lanceert Aerts nu een gloednieuw product: suikerarme speculaas. “Dit sluit aan bij de hedendaagse vraag naar bewust genieten. Verder wordt gewerkt aan individuele verpakkingen, waardoor de speculaas binnenkort ook voor horeca en bedrijven verkrijgbaar zal zijn”, vertelt Karin die, ondanks de groei, de nauwe banden met de familie bewaart. “De familie blijft betrokken bij het bedrijf, wat de vertrouwde warme sfeer en vakmanschap waarborgt.”

Zaakvoerder Karin Savooy. Foto: if

Naast het uitgebreide aanbod werd er gewerkt aan de uitstraling van het merk. “Met een sobere en verfijnde nieuwe verpakking zetten we ons product nog meer centraal. De receptuur en de ambachtelijke manier van bakken blijven wel ongewijzigd. De kenmerkende smaken van Aerts Speculaas blijven exact zoals ze al decennialang geliefd zijn”, vertelt Karin. “De rebranding brengt vooral de puurheid van het product sterker naar voren: minder afleiding, meer focus op de speculaas zelf.”

De verpakking werd vernieuwd. Foto: if

Met de nieuwe verpakkingen onderstreept Aerts Speculaas zijn kernwaarden: authentiek, artisanaal en lokaal. “De vertrouwde kleuren van de verpakkingen blijven behouden, omdat klanten deze gebruiken als herkenningspunt – ‘een doos rood’ of ‘een doos blauw’ blijft dus gewoon bestaan”, besluit de zaakvoerder, die zich nu al voorbereidt om binnen twee jaar het eeuwfeest van Aerts te vieren.