Christophe De Pauw Christophe De Pauw is het gezicht van Timbre by Timmerman. Foto: cte

Familiezaak Timmerman breidt na 78 jaar uit met toonzaal voor particulieren: “Zo’n kans konden we niet laten liggen”

Aan de Aalterbaan begeeft het bekende familiebedrijf Timmerman zich met Timbre nu ook op de markt van het comfort én de particulier. In de nieuwe toonzaal kun je terecht voor terrasoverkappingen, zonweringen, poorten en inspiratie. “We boren een nieuw segment aan, zonder onze professionele klanten voorbij te lopen”, zegt Christophe De Pauw (42) die het gezicht wordt van de zaak.

De geschiedenis van Timmerman start als vader en zoon Alfons en René in 1947, net na de oorlog, houten rolluiken gaan produceren. In 1965 was Timmerman één van de eerste in België die begint met de verkoop van rolluiken in pvc. Wanneer de vraag naar luiken afneemt, schakelen ze over op de productie van pvc en aluminium ramen.

Onder Dirk Timmerman bloeit en groeit de firma verder. Vandaag werken er 140 mensen voor de Kleitse ramen- en deurenproducent en staat met Brecht de vierde generatie aan het roer: hij schrijft met de nieuwe toonzaal Timbre by Timmerman een volgend hoofdstuk in het succesverhaal.

Schrijnwerkers als klanten

“Met de productie van aluminium ramen, deuren en poorten richt Timmerman zich op de zogenaamde B2B-markt: onze klanten zijn schrijnwerkers”, zegt Kleitenaar Christophe De Pauw, die het gezicht wordt van de zaak. “Ons particulier aanbod van terrasoverkappingen, zonweringen, rolluiken, poorten en carports sluit aan op het gamma van Timmerman, zonder onze professionele klanten te willen voorbijsteken.”

“Na corona investeerde iedereen in een thuis, in comfort en beleving rond de woning. Die vraag blijft, en daar spelen we op in.”

Christophe De Pauw

“Na corona investeerde iedereen in een thuis, in comfort en beleving rond de woning. Die vraag blijft, en daar spelen we op in.”

Attractieve baan

Toen Buitenleven by Gudi wou stoppen, aarzelde zaakvoerder Brecht Timmerman niet. Op die plek, rechtover Garage De Mey langs de Aalterbaan, zou de nieuwe toonzaal komen. “Dat was een echte opportuniteit. Om een ander segment aan te boren en een breder publiek te bereiken, maar ook om die interessante locatie”, zegt De Pauw.

“Timmerman zit in een dorp, Timbre ligt langs een heel attractieve baan. Iedereen is vrij om binnen en buiten te stappen, de sfeer op te snuiven en inspiratie op te doen. Timbre by Timmerman is heel laagdrempelig, ondanks het feit dat onze producten uit een hoger segment komen. We staan al jaar en dag voor kwaliteit en vakmanschap. Dat trekken we hier gewoon door. Meerwaarde voor uw thuis is niet voor niets onze slagzin.”

De toonzaal is uitstekend gelegen langs de drukke Aalterbaan. Foto: cte