GENT – Sinds de coronacrisis beseffen we des te meer hoe belangrijk het is om lokaal te kopen én onze eigen economie te steunen. Dat wisten ze al langer bij de op-en-top Belgische maaltijdboxleverancier Foodbag. Om de nationale feestdag te vieren, stopten ze deze week enkele Belgische gerechten in de maaltijdbox én sowieso werken ze samen met zo’n 60 lokale leveranciers. Foodbag zag zijn leveringen bovendien verdubbelen tegenover 2019 én de kaap van 1,6 miljoen maaltijden werd overschreden.
Keukenprins(ess)en die deze week een Foodbag bestelden, ontdekten daarin vier Belgische gerechten – geen betere manier om de nationale feestdag te vieren. Maar voor àl hun gerechten kiezen de chefs van Foodbag voor seizoensproducten en kwalitatieve ingrediënten van Belgische bodem.
Lokale leveranciers
Foodbag werkt samen met een zestigtal lokale leveranciers, verspreid over heel België. Van biologische geta over verse zuivelproducten van de Hollebeekhoeve, Berlaarse grillkaas, picklessaus uit eigen land, ambachtelijke granola uit Sint-Katelijne-Waver, Belgisch gekweekte tomaten, Belgische quinoa – een product dat vaak uit Zuid-Amerika komt.
Stéphane Ronse, co-CEO: “We zijn bij Foodbag heel chauvinistisch en vinden het ontzettend belangrijk om waar mogelijk met leveranciers van binnen de landsgrenzen samen te werken. Niets leuker dan naar pakweg de biologische geitenboerderij De Volle Maan te rijden voor een meeting, daar de geitjes te zien grazen in het gras en weten dat onze klanten een week later zullen koken met kaas, afkomstig van hun melk. Da’s de max.”
Gepensioneerden ingeschakeld
En ook de koeriers die de Foodbag aan je voordeur brengen, komen van om de hoek: Foodbag heeft sinds vorig jaar een eigen koerierdienst. Om de maaltijdboxen aan je voordeur te krijgen, schakelen ze voornamelijk vijftigplussers en gepensioneerden in. Daarmee is Foodbag de eerste en enige speler op de fresh food e-commerce markt, met een eigen actief gekoeld distributienet waarbij kwaliteit van dienstverlening voorop staat. 100% Belgisch dus!