De financieringsronde werd geleid door Fortino Capital. Ook bekende techondernemers uit het Gentse ecosysteem, zoals de oprichters van Silverfin, Teamleader, Henchman en Lighthouse, stapten mee in. Bestaande investeerders zoals Pitchdrive deden opnieuw mee.
Bizzy werd opgericht in 2021 en ontwikkelde een platform dat het volledige leadgeneratieproces voor sales- en marketingteams automatiseert. De technologie is gebouwd op een eigen datamodel met gegevens van meer dan 34 miljoen Europese bedrijven en 76 miljoen contactpersonen. Vandaag telt het bedrijf 35 medewerkers en gebruiken meer dan 10.000 salesprofessionals het platform elke maand.
Lees ook: AYA haalt 2 miljoen euro op voor Europese expansie via overnames
Volgens medeoprichter Hendrik Keeris is het doel van Bizzy om verkopers te laten focussen op hun kerntaken: “Je neemt geen verkopers aan om urenlang bezig te zijn met het bouwen en verrijken van leadlijsten. Hun energie moet gaan naar connecties leggen en samen met klanten op zoek gaan naar oplossingen.”
Met de lancering van de nieuwe AI Sales Agent zet Bizzy een volgende stap. De slimme assistent detecteert, kwalificeert en verrijkt zowel inbound- als outboundleads — inclusief context over waarom een lead interessant is en hoe die het best benaderd wordt. De tool neemt daarbij autonoom beslissingen op basis van de salesstrategie, het klantenbestand en de pipeline.
Voortrekkersrol
“Bizzy automatiseert het hele leadgeneratieproces. Zo helpen we salesprofessionals om kwalitatieve meetings vast te leggen waar ze écht vertrouwen in hebben,” zegt Keeris. “Waar we vroeger focusten op marktintelligentie, zetten we nu een grote stap richting een platform dat de hele marktbenadering automatiseert.”
De kapitaalinjectie moet Bizzy toelaten om snel op te schalen binnen Europa. “De wereld van salestechnologie evolueert razendsnel, en net daarom is de kans om dé volgende innovatie voor Europese salesteams te bouwen groter dan ooit. Wij zijn vastberaden om hierin een voortrekkersrol te spelen,” besluit Keeris.