Haar man draagt veel hemden en vond het moeilijk om ecologische en eerlijke exemplaren te vinden. An besloot daarop om zelf een hemdenmerk op te richten. Mr. Manchette was geboren. Ze liet ecologische en eerlijke hemden maken en verkocht die vooral via winkels, maar ook in pop-ups en haar webshop.
Zes jaar bleef haar kledingmerk groeien, totdat de energiecrisis roet in het eten strooide. “Die heeft veel winkels pijn gedaan, waardoor er veel zijn gestopt en andere klanten minder hemden aankochten. Mr. Manchette is nog nooit rendabel geweest, dus het merk moest blijven groeien.”
Weinig vertrouwen in de sector
An had een groot deel van haar spaarcenten in de zaak gestoken, en dus ging ze op zoek naar een vennoot en externe financiering. Maar dat bleek tevergeefs te zijn. “Investeerders hebben te weinig vertrouwen in de sector. De groei gaat niet snel genoeg en het risico is te groot.”
Ze had nooit de intentie om haar kledingmerk alleen te doen, maar niemand zag het zitten om zich daar volledig achter te zetten. “Het is moeilijk om in de ecologische modesector te overleven. Het is alsof de kleintjes geen bestaansrecht meer hebben.” Daardoor maakte An de pijnlijke beslissing om Mr. Manchette stop te zetten. Daarmee stopt volgens haar het enige Belgische merk dat ecologische en eerlijke hemden produceert.