Het Spaanse bedrijf The Hotels Network (THN) is marktleider in gepersonaliseerde marketing-technologie die boekingen via de eigen kanalen van hotels stimuleert. Met de overname wordt de technologie van THN geïntegreerd in het commerciële platform van Lighthouse.
Lighthouse biedt hotels advies over de prijs die ze voor hun kamers kunnen vragen, gebaseerd op de analyse van een massa data. Het Gentse bedrijf is een van de snelst groeiende technologiebedrijven in Vlaanderen. De overname van THN is zijn grootste tot nu toe.
Lees ook: Lighthouse is als derde Gents bedrijf meer dan miljard euro waard
In november vorig jaar kreeg Lighthouse nog een kapitaalinjectie van 351 miljoen euro waarmee het op meer dan een miljard euro waardeerde. Daarmee werd Lighthouse, het vroegere OTA Insight, de derde Gentse ‘unicorn’’, start-ups in de technologiesector die boven deze magische grens uitkomen.
Meer dan 70.000 hotels en korte verblijven in 185 landen gebruiken nu al het platform van Lighthouse. Daarvoor zet het Gentse bedrijf wereldwijd meer dan zevenhonderd medewerkers in. The Hotels Network is opgericht in 2015 en bedient meer dan 20.000 hotels in meer dan 100 landen.