team-photo-dear-digital

Gentse e-commerce agencies bundelen krachten: “We willen meteen kaap van 20 werknemers ronden”

GENT - De Gentse agencies dear digital en Bombay Studio bundelen hun krachten en gaan verder als één bedrijf. Zo kunnen ze bedrijven ondersteunen om van A tot Z, van development tot de marketing, hun e-commerce uit te bouwen. Dear digital wordt zo één van de eerste full service e-commerce agencies van het land. De eengemaakte onderneming zoekt al meteen 7 nieuwe medewerkers om nog dit jaar door te stomen naar 20 werknemers.

Dear digital ondersteunt e-commercebedrijven bij hun marketing, Bombay Studio ontwikkelt custom webshops op Shopify en op het Belgische Odoo, het Waalse technologiebedrijf dat recent gewaardeerd werd op 2 miljard euro. De twee jonge Gentse bedrijven gaan samen door onder de naam dear digital.

“We zitten onder hetzelfde dak bij Watt Factory, de creatieve co-workingplek in Gent. We werkten steeds vaker samen. Het was een logische volgende stap om als één onderneming verder te gaan”, zegt Niels Desot, samen met Dimitri Devroe oprichter van dear digital.

“Door de handen in elkaar te slaan met Bombay Studio maken we van dear digital één van de eerste full service e-commerce agencies van het land. We nemen het volledige e-commerce verhaal van A tot Z voor onze rekening. We bouwen niet alleen aantrekkelijke en doeltreffende webshops, we brengen die ook naar de consument en bouwen aan sterke langetermijnrelaties met de digitale klanten. Die twee luiken – wat onder en wat boven de motorkap zit, zeg maar - staan vandaag nog te vaak los van elkaar. Door ze te koppelen, kunnen we toegevoegde waarde creëren. Eén plus één wordt dan meer dan twee.”

E-commerce in Europa is moeilijker dan elders

John-Morgan Galeyn, die samen met Samuel Rieder aan de wieg stond van Bombay Studio, is ervan overtuigd dat de nood aan een full service e-commerce agency alleen maar verder zal toenemen.

“Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om met e-commerce te starten. Maar vooral in Europa blijft het heel moeilijk om die daarna ook efficiënt te schalen. Veel ondernemingen, zowel jonge digitale bedrijven als klassieke spelers die sinds Covid-19 de stap naar e-commerce zetten, onderschatten de investeringen en de organisatorische uitdagingen. Je botst op verschillende talen, verschillende regels en zelfs verschillende munten. Bovendien veranderen bedrijven als Google en Facebook om de haverklap hun algoritmes, waardoor je voortdurend je marketingstrategie moet updaten.”

“Bij dear digital hebben we allemaal al eigen e-commercebedrijven opgericht. Samuel en ik hebben met Fully Europe zelf een e-commercebedrijf van 0 euro omzet naar een paar miljoen euro omzet per jaar gebracht”, vervolgt John-Morgan.

“Niels en Dimitri schopten het met Puzzle in a bag in volle coronacrisis tot starter van het jaar in 2020. Zo houden we de vinger voortdurend aan de pols. Met onze expertise en ons netwerk kunnen we ondernemingen wegwijs maken in het razendsnel veranderende e-commercelandschap.”

Om hun ambities waar te maken, lanceert het agency in één klap zeven nieuwe vacatures. “We zoeken mensen met een passie voor e-commerce die samen met ons de leukste brands van België in Europa willen laten groeien”, zegt Dimitri Devroe.