The Fat Lady specialiseert zich in strategische contenttrajecten voor langetermijnwaarde, terwijl MediaMixer sterk staat in corporate communicatie, events en audiovisuele storytelling. Samen werken ze voor klanten zoals VRT, imec, Telenet, UGent, Takeda en Eneco.
Hoewel beide bureaus hun eigen identiteit behouden, werken ze binnen North by Northwest samen via zogenaamde ‘shared services’. Denk aan gedeelde experts in strategie, data, technologie en accountmanagement. Met 75 medewerkers, een omzet van 13 miljoen euro en kantoren in Gent en Antwerpen wordt dit meteen de grootste speler in de Belgische contentmarkt.
Rommelige boodschap
“Merken verdwalen vandaag in een doolhof van kanalen en boodschappen”, zegt Koen Denolf van The Fat Lady. “Wij willen een gids zijn die hen helpt focussen op impact en rendement.” De naam is een knipoog naar de Hitchcock-klassieker, waarin de hoofdpersoon zich een weg baant door verwarring en chaos.
“Vandaag werken bedrijven vaak versnipperd met verschillende bureaus per kanaal of afdeling,” aldus Denolf. “Dat leidt tot een rommelige boodschap. Wij stemmen alles beter op elkaar af – over formats, doelgroepen en platformen heen.”
Ook technologie speelt een grote rol in het nieuwe model. AI-tools worden dagelijks ingezet om creatie te versnellen, analyses te verbeteren en productieprocessen efficiënter te maken. Toch blijft menselijke visie centraal staan. “We gebruiken technologie als hefboom, maar we blijven een kompas voor onze klanten”, klinkt het.
Benelux en Frankrijk
North by Northwest heeft grote ambities. De groep wil de komende jaren groeien in de Benelux en Frankrijk. Die ambitie vertaalt zich meteen in nieuwe vacatures, onder meer voor account- en projectmanagers en digitale marketeers.
“We willen geen oppervlakkige content maken voor algoritmes, maar verhalen die raken”, besluit Antoon Theunissen van MediaMixer. “Door onze krachten te bundelen kunnen we klanten nog beter helpen met sterke strategie én uitvoering.”