De ontknoping: E5 blijft in Vlaamse handen
AALTER/SINT-NIKLAAS - De Aalterse textielfamilie De Sutter wordt de nieuwe eigenaar van modeketen E5. Dat heeft de ondernemingsrechtbank van Dendermonde… Lees meer
GENT – Ethisch modelabel Studio AMA lanceert haar nieuwe collectie. Sociaal onderneemster en ontwerpster Soraya Wancour hoopt zo haar merk door de coronacrisis heen te loodsen. “Studio AMA toont aan dat meer dan ooit lokaal het nieuwe normaal is”, aldus Wancour.
Soraya Wancours ontwerpen waren klaar. De banden waren gesmeed met de nieuwe lokale partners, maar toen nam corona over. De productie bij het sociaal atelier werd stilgelegd. De Gentse bleef echter niet bij de pakken zitten. “Ondanks de lockdown stond de tijd bij Studio AMA niet stil. Het was roeien met de riemen die we hadden om op een week tijd de volledige strategie om te gooien”, dixit Soraya.
Van fotoshoots met huisgenoten tot dagdagelijkse atelierupdates, Studio AMA geeft haar klanten iets om naar uit te kijken in quarantainetijden. “Elke week droppen we 1 à 2 nieuwe ontwerpen op onze webshop. Klanten kunnen die al kopen online. Het stuk moet echter nog geproduceerd worden. Het gaat dus om een voorverkoop. We wilden de mensen alvast een voorsmaakje geven”, vertelt de onderneemster.
Sterker nog: de klanten kunnen zelf aan de slag met hun collectiestuk. Op de website kan je zelf de kleurencombinatie van je T-shirt samenstellen of je kan je wagen aan een verrassing. Studio AMA gaat dan zelf aan de slag voor jou. Er is ook het privé-event waar je jouw favoriete kledingstuk er zelf kan uitpikken. Dus voor wie nog een beetje geduld heeft en graag de stoffen wil voelen en aanpassen om te beslissen, kan alvast een ticket reserveren voor het exclusieve event. Samen met het ticket reserveer je al jouw eigen collectiestuk.
“Elk AMA-stuk is anders. Mensen zijn dat ook. Er is genoeg één pot nat. We willen onze klanten originele benaderingen en ontwerpen aanbieden”, vertelt Soraya.
Waar in coronatijden ‘lokaal’ zegeviert, bewijst het merk nog eens waarom dat de juiste keuze is: “De volledige strategie uitvoeren gebeurt vanuit Gent. We werken al hyperlokaal en dat is een bewuste keuze. Het sociaal productieatelier is dicht bij huis en daarnaast zijn de leveranciers ook een lokaal gegeven. We zitten bij de bron en kunnen mondjesmaat weer vlot opstarten. Studio AMA toont aan: lokaal is het nieuwe normaal.”
AALTER/SINT-NIKLAAS - De Aalterse textielfamilie De Sutter wordt de nieuwe eigenaar van modeketen E5. Dat heeft de ondernemingsrechtbank van Dendermonde… Lees meer
OOSTAKKER - Het Belgische slow-fashion label Wright stelt de consument voorop met een gloednieuwe webshop. De bewuste, luxueuze mode van Wright, koop je… Lees meer
Maandelijks geef ik jullie mijn kijk op een onderwerp uit de actualiteit. Een thema waar ik de laatste weken naar… Lees meer
SINT-MARTENS-LATEM - Kwalitatieve mondzorg in een professioneel kader, dat is waar tandartspraktijken MOND voor staat. Sinds de oprichting in 2008… Lees meer
SINT-NIKLAAS/AALTER - Er was deze week al heel wat te doen rond de verschillende mogelijke overnemers van het Sint-Niklase e5… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen