Eric-Kenis3-759×500

Hoek af 2. De Kroonjuwelen krijgt Oost-Vlaamse tint

Hoek af 2. De Kroonjuwelen

, het tweede ondernemersboek van auteur Eric Kenis, ligt sinds kort in de rekken. 21 ondernemers van de snelst groeiende bedrijven zorgden met verrassende inzichten en boeiende verhalen voor de invulling ervan. Het gaat om groeiers waarvan hun omzet het laatste jaar met 2,5 gestegen is. En daar zijn ook heel wat Oost-Vlaamse bedrijven bij. “Dit is geen literair boek en strikt genomen ook geen journalistiek werk. Het is de vrij letterlijke neerslag van urenlange gesprekken met de ondernemers”, zegt Eric Kenis.

In Hoek af 2. De kroonjuwelen tonen ondernemers van alle leeftijden hoe de businessmodellen, de arbeidsmarkt, de wereld van data, IoT, health, sustainable energy er morgen zullen uitzien en hoe zij dit in Vlaanderen en de hele wereld realiseren. Onder andere Stijn Van Hoestenberghe van Aqua4C uit Kruishoutem en Estel Meyhui van Effectis uit Sint-Denijs-Westrem komen aan het woord. Ook ondernemers van Gentse bedrijven zijn in het boek goed vertegenwoordigd met Lorenzo Bown van StoryMe, Hans Constandt van ONTOFORCE, Jeroen De Wit van Teamleader, Louis Jonckheere van Showpad, Griet Vandenhouweele van Moov-IT, Bruno Lowagie van iText en ThinkFree, en Jonas Dhaenens van Intelligent en Combell.

Sinds donderdag 15 juni zijn de 21 ondernemers ook op televisie te volgen. Op Kanaal Z Nieuws passeren ze allemaal de revue in de rubriek Ondernemers met een hoek af. Verder krijgt iedereen de kans om de ondernemers live te ontmoeten tijdens één van de twee roadshows. Zo trekt Eric Kenis op 26 juni met enkele ondernemers naar Gent. Die dag staat in het teken van het thema Don’t believe the hype. Op 6 juli houdt de tweede roadshow halt in Leuven met Creatief ondernemen met een hoek af in 6 pitches.