CPM en ITZU

HR-speler CPM overgenomen door Limburgse ITZU

GENT - HR-dienstverlener ITZU en HR-consultancybedrijf CPM hebben besloten hun krachten te bundelen in een partnership via overdracht van aandelen door CPM aan ITZU, met het oog op continuïteit. Via dit nieuwe partnership willen ITZU en CPM de complementariteit van hun diensten verder uitdiepen en uitbouwen, om vandaag en morgen nog beter te kunnen anticiperen op de HR-behoeften in bedrijven en organisaties.

ITZU is als full circle HR-speler de afgelopen jaren hard gegroeid op het vlak van instroom, training en coaching. De missie van ITZU bleek naadloos aan te sluiten bij het DNA van CPM, ook een gevestigde waarde op het vlak van HR-dienstverlening. Ook CPM heeft een uitgebreide expertise en een beproefd trackrecord op het vlak van talenten ontdekken én verder laten ontwikkelen. “Nu we elkaar gevonden hebben, lijkt het alleen maar logisch dat dat is gebeurd”, aldus Christine Van Velthoven, zaakvoerster van CPM.

De wisselwerking tussen het in kaart brengen en het ontwikkelen van menselijk potentieel zullen ITZU en CPM voortaan dus samen, via een strategische samenwerking, verder uitdiepen. “CPM heeft als strategisch consultancybedrijf een ijzersterke reputatie opgebouwd als assessment & developmentbureau. Dat is te danken aan de expertise van hun consultants en resulteert in een divers en stabiel klantenportfolio”, aldus Louis Kemps, CEO van ITZU. “Hun doorgedreven vakkennis op het vlak van assessment & development en onze ITZU-aanpak en -knowhow op het vlak van coaching en training geeft toch een unieke HR-formule, een geïntegreerd talentmanagementprogramma waarmee we bedrijven volledig kunnen ontzorgen.”

“Vertrekken van een assessment- of developmentcenter om talenten daarna verder te laten ontwikkelen via training en coaching, dat is inderdaad de HR-formule die ITZU en CPM voortaan samen aanbieden”, gaat Christine Van Velthoven verder. “Samen met ITZU kunnen we onze dienstverlening op het vlak van assessment, training en coaching verder innoveren en nog beter afstemmen op de behoeften van onze klanten.”

Geografische complementariteit

“Gezien onze Limburgse roots, zijn de activiteiten en is de klantenportefeuille van ITZU historisch sterk georiënteerd op de as Limburg-Brussel-Antwerpen”, gaat Louis Kemps verder. “De afgelopen jaren hebben we ingezet op een landelijke dekking, met ook een volledig kantorennetwerk in Wallonië. Nu, met CPM erbij, komen we nog dichter bij onze klanten, aangezien de activiteiten van CPM eerder gefocust zijn op de as Gent-Antwerpen-Brussel”, besluit Louis Kemps.

CPM startte in 1980 en telt 15 ervaren medewerkers in België. CPM heeft ook een eigen kantoor in Nederland en maakt deel uit van de internationale CFR-alliantie van onafhankelijke executive search agentschappen.