thumbnail_DSC_7969

In The Pocket is nieuwe Voka Ambassadeur 2019

GENT/ZELE - Tijdens een bijzonder geanimeerd ‘verkiezingsevenement,’ in de Gentse Golden Gloves Boxclub, hebben 350 Voka-leden en sympathisanten samen met een Voka-vakjury, de digital project studio In The Pocket tot nieuwe Voka Ambassadeur 2019 verkozen. Ook werden Abetec (Zele) tot Plato Ambassadeur en Justified (Gent) tot BRYO Ambassadeur 2019 uitverkoren. Jaarthema van de 9de Ambassadeurverkiezing was ‘hoe win je het gevecht om aandacht’. In The Pocket volgt Profacts op dat vorig jaar de felbegeerde award in de wacht sleepte.

“We hoefden niet lang na te denken over de keuze voor het thema van deze verkiezing. Aandacht en bekendheid dient vandaag voor zoveel meer dan enkel klanten te winnen. Denk alleen al aan het gevecht om geschikte mensen te vinden”, vatte gedelegeerd bestuurder Geert Moerman het opzet samen. “We gingen op zoek naar een Voka Ambassadeur met een sterke track record als het op branding aankomt. De vier finalisten, uit erg uiteenlopende sectoren, hadden allen een erg overtuigend verhaal.”

Finalisten waren retailer The Baby’s Corner (Nazareth), intellectuele eigendomsconsultant Brantsandpatents (Gent) en bouwonderneming Wyckaert (Gent). Aan de titel van Voka Ambassadeur is geen geldprijs verbonden maar de laureaat ontvangt een prijzenpakket en mag in februari 2020 wel deelnemen aan de Voka-inspiratiereis naar Israël.

“Wij willen Voka leden helpen om digitaal te groeien”

In The Pocket biedt een digitaal antwoord op echte businessproblemen van ondernemingen. Jeroen Lemaire wil een Voka Ambassadeur zijn door jonge digitale bedrijven te ondersteunen met goede raad en gevestigde KMO’s helpen innoveren. “We namen deel aan de verkiezing omdat we graag samenwerken met Voka en vooral graag digitaal ondernemerschap in de kijker willen zetten.”

De Gentse digital product studio bestaat 9 jaar. In die tijd breidden ze uit tot een team van meer dan 125 mensen met vestigingen in Gent en Leuven en een internationale klantenportfolio. In 2019 groeide de onderneming met 25% en met een gevuld orderboekje voor 2020 ziet het ernaar uit dat die trend zich zal doorzetten.