ERPE-MERE – Incluyo NV, gespecialiseerd in verpakkingen voor modewinkels, zit ook met haar gedesinfecteerde handen in het haar. Om de gezondheid van zijn medewerkers en hun gezinnen te verzekeren, zijn ook zij conform de overheidsmaatregelen gesloten tot en met 19 april. Om winkeliers en klanten met elkaar te verbinden, lanceerden ze de actie #SUPPORTEACHOTHER. De hartvormige raamstickers zijn inmiddels te zien in de vitrine van heel wat winkels uit de streek. “We willen iedereen bewust maken van de noodzaak om lokaal te kopen.”
Al sinds 1997 biedt de firma Incluyo een ruim assortiment verpakkingen voor de non-food aan gaande van zijdepapier, linten en geschenkverpakkingen tot bedrukte draagtassen. Het bedrijf levert in heel België, beschikt over een uitgebreide webshop en een eigen showroom in Erpe-Mere. Deze laatste is nu helaas gesloten vanwege de corona-maatregelen. “Wij nemen op dit moment de tijd om te herbronnen en frisse initiatieven te nemen om onze klanten te ondersteunen”, zegt zaakvoerster Annemie Van den Berghe. “Daarom ontwierpen wij een raamsticker #SUPPORTEACHOTHER die we uitdelen aan onze klanten om hen een hart onder de riem te steken.”
Koop lokaal en geef handelaars zuurstof
De roze harten die inmiddels overal in het straatbeeld verschijnen, hebben de bedoeling om winkeliers en klanten met elkaar te verbinden. “We hebben een “hart” voor lokaal en voor elkaar. Met deze boodschap willen we onze inwoners bewust maken van het belang dat onze economie blijft draaien en dat we deze crisis alleen samen de baas kunnen. We moeten allemaal dezelfde koers varen en alle initiatieven ondersteunen, plaatselijk maar ook op Belgisch en Europees niveau”, zegt Annemie Van den Berghe. “Zo ijveren we er bijvoorbeeld voor om de om de solden te laten opschuiven naar 1 augustus en de sperperiode in te lassen. Alleen zo kunnen onze plaatselijke handelaars zich wapenen en zuurstof krijgen om deze crisis te overwinnen.”
Massaal gedeeld
De actie werd maandag gelanceerd en wordt intussen massaal gedeeld op sociale media en in de straten. Verschillende Belgische merken zoals Just in Case vroegen de sticker al aan en hangen deze massaal op in hun winkels. “Dagelijks posten we bovendien foto’s op Instagram van de winkels die deze sticker op hun raam plakten. Op die manier willen we iedereen bewust maken van de noodzaak om lokaal te kopen.”
U kan onze sticker bekomen via info@incluyo.be.