Nieuws Oost-Vlaanderen Infinity Mobile lanceert slim pop-up shops platform

Infinity Mobile lanceert slim pop-up shops platform

Infinity Mobile lanceert slim pop-up shops platform

NEVELE –  Infinity Mobile, een Belgisch bedrijf dat zich toespitst op chatbots en e-commerce, kondigt met trots de lancering van haar e-commerce oplossing Shopitag aan. Handelaars en bedrijven kunnen in Shopitag een online pop-up shop opzetten in minder dan een half uur, gekoppeld met Facebook, Instagram en Messenger. Naast KMO’s die snel de markt willen testen, mikt Shopitag met de pop-up shops ook op bekende merken en grotere bedrijven die meer willen doen met conversational commerce.

“KMO’s en kleinere bedrijven zijn wel geïnteresseerd in de kansen die e-commerce biedt, maar ze vrezen de tijd, middelen en kosten die afgewogen worden tegen een return die niet gegarandeerd is. Om die barrière af te breken hebben we Shopitag ontwikkeld”, legt Geert Roete uit, CEO en co-founder van Shopitag. “Met Shopitag is het mogelijk om één of meerdere online pop-up shops op te zetten, waardoor je heel laagdrempelig de markt kan testen.”

Gebruiksgemak

Handelaars kunnen gratis een account creëren en onmiddellijk een eerste pop-up shop aanmaken. Ze kunnen deze integreren met de verkoopkanalen die ze vandaag reeds gebruiken, zoals Facebook, Instagram, e-mail, de eigen website enz.. Shopitag is ontworpen om een vlekkeloos gebruiksgemak te verzekeren op mobiel. De pop-up shop kan ook aangepast worden om de branding van de klant weer te geven.

Naast elkaar

“Shopitag vervangt niet noodzakelijk de bestaande webshop van een klant als ze er al één hebben. Dit is de flexibiliteit die ervoor zorgt dat Shopitag boven het maaiveld uitsteekt”, stipt co-founder Benoit Hossay aan. “Er zijn genoeg scenario’s te bedenken waarbij men naast de webshop een paar pop-up shops wil draaien: denk maar aan het testen van verkoop in het buitenland, VIP acties, of shops die log en zwaar zijn geworden en waarbij korte marketing acties anders te duur zouden uitvallen.”

Conversational commerce

Naast deze laagdrempelige aanpak, zet Shopitag sterk in op zogenaamde conversational commerce. Dit sterk opkomende segment van e-commerce is bijzonder omdat de klant via chat (en in de toekomst via voice) persoonlijk wordt geholpen. Het combineren van een pop-up shop met chat leidt tot verhoogde conversie en de klant is tevreden met een persoonlijke benadering.

Vanaf vandaag beschikbaar

Het Shopitag platform is vandaag live voor het brede publiek, en kon in haar beta fase reeds een 400-tal handelaars aantrekken uit maar liefst 19 verschillende landen. De handelaars die het platform gebruiken gaan van kleine handelszaken, tot bekende bedrijven als Van der Valk, Panini en Brussels Airport. Het platform is geconnecteerd met partners als Intercom en Teamleader, en Infinity Mobile heeft ook overeenkomsten gesloten met ING Bank België en een postale operator.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.