Isabel Rosendor doorbreekt taboe met innovatief product

cus

Isabel Rosendor, student-ondernemer aan de Gentse universiteit heeft met Cusshi een bedrijf opgericht dat specifiek mikt op het verhogen van het comfort van vrouwen die ongesteld zijn.

Cusshi is de productnaam voor mooie, vrouwelijke, elegante bewaar- en wegwerpzakjes aan voor maandverbanden en tampons. De zakjes zijn perfect sluitbaar, maken geen vervelend geluid en bevatten een design op maat van alle vrouwen.

"Het idee is ontstaan vanuit een onvrede dat vrouwen elke keer als ze ongesteld worden op zoek moeten gaan naar creatieve oplossingen om hun maandverbanden en tampons te bewaren en weg te gooien", zegt ze.

Op het crowdundingplatform Indiegogo gaat Isabel Rosendor nu van start met een campagne om voldoende financiële middelen op te halen om met de productie van haar product te kunnen starten. "Iedereen die een financiële bijdrage levert, krijgt een mooi geschenk", zegt ze daarover. "Het doel van de crowdfundingcampagne is het verenigen van vrouwen rond dit onderwerp waar vandaag nog steeds een taboe over heerst. Door een publieke oproep te doen willen we een community starten van sterke, bewuste vrouwen die dit taboe achter zich willen laten."

In april lanceerde ze met de bedoeling om Cusshi wat meer naambekendheid te geven ook de Smile-campagne waarvoor ze elke dag een goede daad verrichtte.

"Het was de bedoeling om op het einde van elke dag tenminste een andere persoon gelukkig te hebben gemaakt", zegt ze daarover. Isabel heeft ondertussen al verschillende goede daden verricht zoals met een asielhond gaan wandelen, en eten en drinken kopen voor een dakloze, naar de voedselbank gaan. "Omdat Cusshi draait rond een positieve boodschap met een product dat het leven van vrouwen tijdens de menstruatieperiode aangenamer wil maken, wilde ik met de Smile-campagne zelf ook een positieve boodschap uitdragen."

 

 

.

 

 

.