Schermafbeelding 2021-04-06 om 15.31.06

LiQ lanceert ijs met kasteelbier Rouge

GENT/HARELBEKE - LiQ, de Belgian made icecream ‘for adults only’, gaat de zomer in met een vernieuwd assortiment en dito verpakking. Zoals beoogd tijdens de crowdfundingcampagne van 2020 zou het opgehaalde kapitaal aangewend worden om de brand awareness rond LiQ verder uit te bouwen. Het resultaat reikt iets verder dan oorspronkelijk het opzet was: de 4 opgewaardeerde smaken (waarvan er 2 in frisco verkrijgbaar zijn) worden vervolledigd door het revolutionaire Vanilla Cherry Kasteel Rouge. Het is de eerste keer dat Kasteel brouwerij Vanhonsebrouck mee in een joint branding stapt.

Respect voor de planeet en voor producten van eigen bodem zit in de DNA van het bedrijf dat in 2018 als Boogo de markt veroverde met kwaliteitsvol room- of sorbet ijs verrijkt met een vleugje alcohol. De Gentse student-ondernemers Jorgo Struyve en Nicolas Destoop sleepten er in die tijd een nominatie op de Gentrepreneur Awards mee in de wacht en werden later verkozen tot Student-Ondernemer van het Jaar door Unizo.

De rebranding tot LiQ maakte van het bedrijf een premium dessert company die erin slaagde om uit de nichemarkt door te groeien naar een mass market speler. De vroegere studentondernemers ontpopten zich inmiddels tot entrepreneurs die de voeling met de markt hoog in het vaandel dragen en door de afgelopen coronaperiode ruimte kregen om het bestaande assortiment onder de loep te nemen.

 

Opgewaardeerde smaken, nieuwe producten

Oprichter Jorgo Struyve licht toe: “We willen mensen laten genieten van een heerlijk tussendoortje zonder de planeet te schaden. De nieuwe cup verpakkingen ogen dan wel warmer en complexer, ze zijn nog steeds volledig gemaakt van biologische materialen wat dan weer bijdraagt tot de gezondheid van de planeet.”

De gloednieuwe lijn die in april 2021 gelanceerd wordt telt 5 smaken waarvan de Cookies & Cream Amaretto en de Salted Caramel Macadamia Bourbon ook als stick verkrijgbaar zijn. De frisco wikkels van deze sticks zijn op hun beurt 100% recycleerbaar.

Ijs met Kasteelbier Rouge

Jorgo vervolledigt: “Dé kers op de taart – en dat is in deze zowel letterlijk als figuurlijk te interpreteren – is het gevolg van een unieke samenwerking met de Kasteel brouwerij Vanhonsebrouck die heeft geleid tot het eerste Belgische ijsje dat bier bevat: de Vanilla Cherry Kasteel Rouge, een frivole mix van vanille-ijs met een shhhtje Rouge en een zomerse swirl van kers met stukjes witte Belgische chocolade voor die extra crunch.”

Primeur: samenwerking met Kasteel brouwerij Vanhonsebrouck

Xavier Vanhonsebrouck, CEO Kasteel brouwerij Vanhonsebrouck beaamt: “Iedereen weet dat onze brouwerij geen uitdaging uit de weg gaat en we waren dan ook enthousiast om de handen in elkaar te slaan met LiQ. Onze samenwerking heeft geleid tot een product dat een première betekent in het dessertlandschap. Onze Kasteel Rouge is al langer een paradepaardje van onze brouwerij en wint nog steeds aan populariteit. Het feit dat de fans hun favoriete biertje ook als dessert kunnen degusteren maakt ons bijzonder blij.”

Een aangepaste distributie

En er is nog meer goed nieuws voor de LiQ lovers. De bestaande verkooppunten bij Delhaize en SPAR worden, dit jaar nog, sterk aangevuld. En ook Colruyt is gezwicht voor de Kasteel Rouge icecream en neemt deze LiQ-ijsjes op in zijn assortiment.

Medeoprichter Nicolas Destoop vult aan: ”Ook drankencentrales zullen onze ijsjes verdelen. Daarnaast zijn we ook enthousiast over de lancering van onze webshop binnen enkele weken.”