2-beelden (3)

‘Marketingbedrijf van het Jaar’ wil poetsen duurzaam maken

GENT, LONDERZEEL - De prijs voor 'Belgian Marketing Company of the Year' gaat dit jaar naar Brauzz. De start-up met kantoren in Gent en Londerzeel legt zich toe op de ontwikkeling van duurzame huishoudproducten.

"We willen de consument overtuigen van duurzame alternatieven voor traditionele schoonmaakproducten", vertelt medeoprichter Ruben Renaer. Het bedrijf bundelt de droge ultraconcentraten die in schoonmaakmiddelen verwerkt zijn, zodat het product zonder water en plasticvrij verpakt kan worden.

LEES OOK. Dit is de Vlaams-Brabantse starter van het jaar 2020!

De prijsuitreiking wordt jaarlijks georganiseerd door de Belgian Association of Marketing. De innovatieve missie van Brauzz en een goed doordacht toekomstplan gaven de doorslag voor de jury.

"Als startende ondernemers met zeer beperkte middelen, ook voor onderzoek, hanteren ze een zeer analytische- en consumentgerichte aanpak. Ze combineren kunst en wetenschap", zegt jurylid en Accent Jobs-CEO Anouk Lagae.

"Als jonge ondernemers is deze prijs een belangrijke bevestiging dat we het juiste pad bewandelen", zegt Renaer. "Het laat ons ook stilstaan bij de twee afgelopen jaren, want het is wel echt een heuse rollercoaster geweest."

Het indrukwekkende parcours van Brauzz werd ook door Unizo Vlaams-Brabant en Brussel opgemerkt. Die nomineerde het bedrijf voor de titel 'Beloftevolle kmo van het Jaar'. Op vrijdag 18 november weten we of Brauzz de nominatie kan verzilveren.

LEES OOK. Productiehuis, keuringsbedrijf en traiteur maken kans op titel 'Kmo van het Jaar'