Gent_1 (1)

Muurschilderingen Coca-Cola sieren Gentse straatbeeld

GENT – In het kader van hun nieuwe marketingcampagne, “One Coke Away From Each Other”, werkte Coca-Cola het afgelopen weekend aan een muurschildering die symbool staat voor de magische harmonie tussen de echte en virtuele wereld. De campagne is de eerste wereldwijde campagne onder de nieuwe merkfilosofie en het nieuwe merkplatform van Coca-Cola, “Real Magic”. De muurschildering is het resultaat van een samenwerking tussen Coca-Cola en verschillende Belgische partners.

Wie in Gent ter hoogte van Palinghuizen 97 passeert kan er niet naast kijken: een grote muurschildering van een fictief personage en een gamer siert daar het straatbeeld. Het gaat om een advertentie van Coca-Cola voor “One Coke Away From Each Other”. Coca-Cola waagt zicht daarmee voor het eerst sinds jaren ‘80 weer aan street art in het Belgische straatbeeld.

Voor deze innovatieve muurschildering werd samengewerkt met verschillende Belgische artiesten met nationale en internationale bekendheid. Arnaud Hermant, die recent nog ‘Red’ ontwikkelde, de officiële mascotte van de Rode Duivels, ontfermde zich over de illustratie die symbool staat voor de harmonie tussen de echte en virtuele wereld. De internationaal bekende Belgische graffiti-artiest SMOK, wiens werk al te zien was in Los Angeles en verschillende Europese steden, zorgde voor de muurschildering zelf.

Het collectief Glitch stond in voor de zogenaamde ‘video mapping’, de projectie van een geanimeerde achtergrond op de illustratie in het donker. De artiesten van Glitch bewezen zich in het verleden al voor verschillende projecten, waaronder de ‘Largo Winch’-tentoonstelling in Parijs. Het media-agentschap UM Belgium en de regie Mediafield stonden in voor het creatieve concept en de algemene productie.

De muurschildering blijft tot eind november zichtbaar.