Neckermann

Neckermann ondergaat metamorfose

Touroperator Neckermann bouwde het Gentse reiskantoor in de Zonnestraat in acht dagen om tot een gezellige reislounge. Aan het hoofdkantoor van Neckermann in de Tramstraat kwam er ook een volledig nieuwe reislounge. Daarmee wil de touroperator reizen extra toegankelijk maken voor de Gentenaars. Beide vakantiewinkels zullen model staan voor 100 andere reiskantoren. Het geel-blauwe logo van Neckermann verdwijnt dan weer uit het straatbeeld. De touroperator draagt voortaan hetzelfde gouden hart van de groep Thomas Cook.

De komende twee jaar wordt er volop geïnvesteerd in de vakantiewinkels van de Gentse touroperator. “De Belg wil zijn reis op voorhand beleven. Dat is online moeilijker. Daarom krijgen onze vakantiewinkels een volledige make-over. De Belg kan in een huiselijke en ontspannen sfeer reizen ontdekken via digitale snufjes, met een drankje in de hand spreken met vakantieadviseurs, terwijl hij zijn smartphone in één van de oplaadpunten bijtankt”, zegt Koen van den Bosch, woordvoerder bij Neckermann. De reisorganisator werft in 2017 ook 10 procent extra medewerkers aan.

Niet alleen de vakantiewinkels van Neckermann krijgen een make-over. Het geel-blauwe logo van Neckermann wordt ingeruild voor het gouden hart van de groep Thomas Cook. “We hebben besloten alle reisformules van de Thomas Cook groep, waaronder ook Neckermann, onder hetzelfde logo onder te brengen. Dat betekent ook dat Belgen in een vakantiewinkel van Neckermann niet langer beperkt zijn tot het aanbod van Neckermann, maar hun ideale vakantie kunnen kiezen uit het volledige aanbod van de Thomas Cook Group naast een zorgvuldige selectie van andere reizen zoals Club Med”, verduidelijkt Koen van den Bosch.