pockies

Nederlandse Pockies tovert publiek domein om tot living

GENT - Het was een best wel opvallend gezicht in Brussel, Antwerpen, Leuven en Gent. Op al die plaatsen werden onlangs bekende plekken omgetoverd tot living. Het blijkt om een marketingstunt van het Amsterdamse merk Pockies te gaan.

Een fauteuil, kamerlamp, bijzettafel en verschillende accessoires. Binnen enkele seconden werden trekpleisters van Belgische steden omgetoverd tot kleine living. Een paar minuten en wat foto’s later en de boel zat weer in het koffer van de wagen van Pockies, het boxershort-merk met zakken. Razendsnel reden de Nederlandse jongens door naar de volgende locatie. “We vonden het een leuk idee om een aantal Belgische steden aan te kleden als woonkamer,” vertelt Rob ten Hoove (26), de mede-oprichter van Pockies. “Bij Pockies draait het om comfort met een vleugje luiheid, dat komt hier helemaal samen.”

Met een bevriende fotograaf en model werd in anderhalve dag half België doorkruist. “Naast de ontmoetingen met sympathieke Belgische omstanders hebben we ook nog een mooie citytrip kunnen maken,” aldus ten Hoove. De stunt van Pockies staat ook wel bekend als guerilla marketing. Proberen om met weinig middelen veel impact te maken. “We kregen ook wel gekke blikken toen we midden op de Korenlei de boel stonden uit te pakken.” lacht Dicker. De wagen van Pockies viel ook op, zeker in Leuven. “Het bleek de autovrije zondag van het jaar te zijn, we hadden geen idee. Daar zijn we maar snel weg gegaan.”

Grappig bedrijf

Pockies begon in 2015 als een grap onder drie studenten. Een van de huidige eigenaren (Michiel Dicker) lag in een ‘normale’ boxershort op de bank. Toen hij nergens zijn telefoon kwijt kon vroeg hij zich hardop af: “Waarom hebben boxershorts geen zakken?” De andere twee eigenaren (Karel Bosman en Rob ten Hoove) zagen wel iets in het idee en het bedrijfje was geboren. Tegenwoordig hebben de mannen een webshop (met inmiddels meer dan 120.000 verkochte producten) en werken ze aan de uitbreiding naar buitenlandse markten.