piet_moodshop_belmodo_2_899_600_89_s

Newance ontwikkelt sterke nieuwe website voor PIET Moodshop

piet_moodshop_belmodo_2_899_600_89_s

Christophe Verbeke runt in het centrum van Gent sinds 2012 de interieurwinkel PIET Moodshop. In zijn sfeervolle, oude apotheek vinden klanten een eigenzinnige selectie accessoires en designvoorwerpen maar vooral ook een bevlogen ondernemer. Christophe weet zijn klanten moeiteloos aan te steken met zijn passie voor esthetiek en authentieke, mooie producten.

Een jaar na de opening ging Christophe op zoek naar een partner die zijn goed doordacht winkelconcept ook online kon vertalen.

Christophe Verbeke: “Ik koop zelf veel op het web en ben zeer aanwezig op de sociale media. Ik kwam steeds meer tot het besef dat ik mij als klant nooit aangesproken zou voelen door de statische website waarmee ik op dat ogenblik met mijn bezoekers communiceerde. Ik wist dus absoluut wat ik niet wou en ik zou niet tevreden zijn met een nieuwe webshop zoals er dertien in een dozijn zijn. Ik wou mijn onlineklanten dezelfde ervaring laten beleven als de mensen die ik in de Sint-Pietersnieuwstraat over de vloer krijg.”

Hij vertrouwde de opdracht voor het bouwen van een nieuwe website toe aan het in 2011 door Matthieu Voet opgerichte Newance, dat opereert vanuit Nazareth. "Zowel inhoudelijk als technisch stonden we bij de opdracht voor PIET Moodshop voor een belangrijke uitdaging", zegt Matthieu Voet. "Christophe wou in realtime een overzicht krijgen over zijn voorraad en zijn inkomsten. We moesten dus zijn bestaande Odoo-kassasysteem integreren met de webshop."

Door het voorgesprek kwam tot uiting dat de adviesrol die Christophe Verbeke in zijn winkel speelt, ook online zou moeten blijken. "Ik geef advies, cadeautips of sla zomaar een babbeltje met de mensen", zegt Christophe Verbeke. "Daardoor ben ik niet alleen het gezicht maar ook een deel van de winkel. Dat maakt het verschil tussen PIET Moodshop en een andere interieurwinkel.  Newance ontwikkelde met dat doel een cadeauzoeker. Na het aanklikken van enkele variabelen – zoals leeftijd, budget en stijl – suggereert de tool geschenken die je meteen kan bestellen of toevoegen aan een cadeaulijst. Die cadeaulijst is een digitaal verlanglijstje dat je kan delen met familie en vrienden. Het vermijdt dat je nog langer geschenken krijgt die je eigenlijk niet wil. Na je aankoop kan je foto’s uploaden waarop te zien is hoe je de gekochte producten of geschenken gebruikt, in ruil voor een korting van 5% op je volgende aankoop. Dankzij die functionaliteiten trok Newance mijn wisselwerking met de klant door naar de webshop.”