SINT-NIKLAAS – Marketingbureau OMCollective werd vandaag verkozen tot Oost-Vlaamse KMO van het jaar. Het bedrijf uit Sint-Niklaas stelt 45 mensen te werk en en zag haar aantal werknemers de laatste drie jaar met 77% stijgen. De jury koos voor OMCollective vooral omwille van de sterke groei die ze de laatste jaren realiseerden en de grote aandacht dat het bedrijf besteed aan haar medewerkers.
De UNIZO KMO van het jaar 2018 is een prestigieuze prijs, weggelegd voor de beste Vlaamse KMO die zich onderscheid in de belangrijkste domeinen van de bedrijfsvoering. Voorafgaand aan de nationale titel, maakt UNIZO eerst vijf provinciale winnaars bekend. De Oost-Vlaamse laureaat, OMCollective, maakt nu kans om die titel in de wacht te slepen.
Wat doet OMCollective?
OMCollective is een online marketing bureau, dat veel belang hecht aan innovatie en strategie. De onderneming gelooft in ‘performance marketing’, het bedenken, uitwerken en uitvoeren van marketingstrategieën die tastbaar resultaat opleveren. En dat over de digitale hokjes heen. OMCollective heeft een klantenbestand zowel in binnen- als buitenland, met klanten als Carglass, Belisol, ZEB, Allianz, NN en Auping.
Zaakvoerders Michel De Baer en Pieter Verbeke hechten veel belang aan het welbevinden van de werknemers. Sinds midden 2015 zit de onderneming in een nieuw gebouw aan het Stationsplein in Sint-Niklaas. Bij de inrichting werd er veel aandacht besteed aan comfort, design en ergonomie. Maar ook work-life balance is een belangrijk punt voor OMCollective. De medewerkers krijgen onder andere de kans om vanuit regionale kantoren te werken.
OMCollective groeide afgelopen jaren uit tot een onderneming met 45 medewerkers, een groei van maar liefst 7%. De omzet van OMCollective steeg maar liefst met 36% in vergelijking met 2017. En het bedrijf garandeert haar verdere groei in de toekomst door de uitbreiding van haar dienstverlening en internationalisering.
Beloftevolle KMO van het jaar
Ook de Beloftevolle KMO van Oost-Vlaanderen werd vandaag verkozen. De titel ging naar het jonge bedrijf ’tournamentcenter’ uit Eke. tournamentcenter organiseert grootschalige ‘high-end’ game-bijeenkomsten voor uitgevers van ruilkaartspellen en werd op korte tijd een wereldspeler in de nichemarkt van de kaarspeltornooien.
Het begon voor zaakvoerders Wouter Maenhout en Thijs Bekaert met het organiseren van tornooien, maar ondertussen is de dienstverlening van tournamentcenter flink uitgebreid. tournamentcenter zet sterk in op het internationale en ziet nog heel vat groeipotentieel in haar businessmodel. Het is voor een Belgisch bedrijf dan ook heel straf om Japanse bedrijven als klant te hebben en heel wat sollicitaties te krijgen van Oostenrijkers, Brazilianen, Australiërs, … die allemaal bereid zijn om naar België te verhuizen om bij het bedrijf aan de slag te gaan.
De andere genomineerden waren Officient uit Gent en De Zuivelarij uit Berlare. Vanaf morgen kan het brede publiek stemmen op haar favoriete kandidaat. Zo maakt tournamentcenter kans op de nationale titel van Beloftevolle KMO van het Jaar.
Foto’s: © Yves Nevens