Omzet Showpad stijgt met 130%

pieter-jan-bouten-300x201

Het in 2011 opgerichte Gentse Showpad, dat ondertussen ook kanoren heeft in San Fransisco en Londen en al 130 medewerkers in dienst heeft, is met zijn “sales enablement” oplossing, die verkopers helpt om snel sterke resultaten te boeken, één van de snelst groeiende technologiebedrijven van Europa, die al herhaaldelijk in de prijzen viel.

Nu meldt het bedrijf dat het in 2015 een omzetgroei van 130% wist te laten optekenen. Meer dan 250 nieuwe klanten deden de omzet voor het derde opeenvolgende jaar met meer dan 100% stijgen.  Daardoor kon het bedrijf opnieuw fors investeren in het versterken van zijn platform en zijn team en nieuwe strategische partnerschappen afsluiten met de topbedrijven Apple, Google en Microsoft.

"Onze technologie om marketing- en salesteams betere troeven in handen te geven, werpt duidelijk vruchten af", zegt mede-oprichter Pieterjan Bouten (foto). "Bedrijven beseffen maar al te goed dat ze nood hebben aan een beter verbindend verhaal, een betere koopervaring voor hun klanten en het permanent meten van de verkoopprestaties om in de jacht op nieuwe business de concurrentie aan te houden en om de klantentrouw op peil te houden. We zijn natuurlijk fier op de resultaten van het afgelopen jaar, maar we zijn er vast van overtuigd dat dit nog maar een begin is. Ook in 2016 willen we opnieuw een groei van meer dan 100% neerzetten."

Tot het groepje van uitgelezen klanten die in 2015 voor Showpd kozen behoren namen als BNP Paribas, Roche, Federal Mogul, Ashley Furniture en Halyard Health (het vroegere Kimberly-Clark Health Care). Zowat alle klanten (96%) vernieuwden ook hun contract met Showpad, dat in 2015 ook de tweede editie van het klantenevent Showtime organiseerde en meer dan 300 sales en marketingtoppers naar België haalde om te luisteren naar 28 sprekers die hun best practices deelden.