Het Aalsterse bedrijf Ontext maakte donderdag haar kwartaalresultaten bekend. De omzet steeg met 3,7 procent ten opzichte van het tweede kwartaal, maar blijft toch nog 3,8 procent onder de omzet van het derde kwartaal van 2024.
In bepaalde landen heeft Ontex te maken met “intense promotionele activiteiten van A-merken”. Vooral de divisie babyverzorging bleef onder druk, terwijl de activiteiten in volwassenenzorg en dameshygiëne licht groeiden. Ontex is actief in meer dan honderd landen.
De lagere volumes kon het bedrijf uit Aalst grotendeels compenseren met kostenbesparingen uit zijn lopende transformatieprogramma. In het derde kwartaal bespaarde Ontex zo 16 miljoen euro. Voornamelijk door efficiëntiewinsten in aankoop, productie en logistiek.
Het bedrijf dat luiers, maandverbanden en incontinentiemateriaal produceert, bevestigt zijn vooruitzichten voor 2025. De verwachte winst bedraagt 200 tot 210 miljoen euro. “Ontex ligt op schema om 2025 sterk af te sluiten”, zegt CEO Gustavo Calvo Paz.