verolift-nieuw-gebouw-sintmartenslatem)CF074689-bw-1-cmyk-crop

Oost-Vlaamse liftexpert krijgt complete make-over

SINT-MARTENS-LATEM - Verolift, de bekende liftverdeler en -plaatser uit het Gentse, besloot in 2018 dat het tijd was voor een nieuwe stap in z’n ontwikkeling. Om aan de groeiende vraag te blijven voldoen, kocht het bedrijf een nieuw pand in Sint-Martens-Latem. Na enkele jaren van grote verbouwingen maakte Verolift op maandag 7 juni 2021 officieel de overstap vanuit Zwijnaarde. Het gebouw omvat gloednieuwe kantoren en een showroom met drie verdiepingen. Bovendien kreeg de huisstijl van de firma een complete make-over én kwam er een nieuwe zaakvoerder bij.

Verolift bestaat al sinds januari 1998. Het liftbedrijf werd opgericht door Gennaro Verrone, die de stiel meebracht uit zijn geboorteland, Italië. In het prille begin bouwde hij de liften nog in zijn garage. Meer dan 23 jaar later lijkt dat een eeuwigheid geleden. Gennaro ging dit jaar met pensioen, maar zijn zaak is in goede handen.

Zoon Françis is er al sinds augustus 1998 bij en als bedrijfsleider kreeg hij er in 2021 versterking van zus Charlotte bij. Zij ontfermde zich voordien al over de servicetechnici, de onderhoudsplanning, de coördinatie van herstellingen en zo veel meer. De toekomst is dus verzekerd voor dit familiebedrijf.

Zowel de luxelift als de gewone huislift

De huisstijl kreeg een complete make-over en er kwam een nieuwe baseline: ‘experience the difference’. Met een 24/7 bereikbare servicedienst, een eigen ‘Verolift Academy’ en liften die er prachtig uitzien, amper onderhoud vragen en een sublieme afwerking hebben, merk je dat Verolift een stap verder wil gaan dan de concurrentie op vlak van service, expertise en kwaliteit.

De meest opvallende verandering op het visuele vlak kwam er met het nieuwe logo. De herkenbare foto van de uilenkop werd gestileerd tot een vliegende uil. Om te tonen dat Verolift haar vleugels uitslaat? “Zo kan je het wel benoemen”, lacht zaakvoerder Françis. “Kijk, sinds jaar en dag is de ‘gewone’ huislift onze grote sterkte. En dat blijft het ook, laat daar geen twijfel over bestaan. Met het behoud van de uil tonen we dat ook aan. De update van ons logo geeft echter weer dat we ook richting het hogere segment mogen kijken.” 

“Verolift heeft de reputatie van heel kwalitatieve huisliften op maat te maken”, pikt zus en medezaakvoerder Charlotte in. “Het is tijd om dat ook uit te stralen en daarom breiden we ook ons gamma aan luxeliften fors uit. We willen echter niet uit het oog verliezen dat iedereen bij ons terecht kan. Ik ben heel blij dat we daarin een perfect evenwicht hebben gevonden.”

Liften personaliseren

De laatste jaren is er een nieuwe trend merkbaar bij de aankoop van een huislift. Meer en meer gebeurt het dat mensen de lift helemaal naar hun hand willen zetten. Speciale drukknoppen, een foto als wandbekleding … “Onlangs hadden we iemand over de vloer die ervan droomde dat zijn lift eruit zou zien als een volière. Een hele uitdaging, want de lift moest van nul opgebouwd worden, in een vorm die nog nooit eerder was voorgekomen. Dat zijn zaken waar onze ontwerpers gelukkig van worden”, klinkt het bij Charlotte.

Nieuwe showroom tot op het dak 

“Waar ik nog het meest fier op ben, is de verhuis naar ons nieuw gebouw in Sint-Martens-Latem. Dat is echt een thuis voor onze werknemers en een heuse belevingsruimte voor onze klanten. Hier kan je rustig een kopje koffie komen drinken terwijl je de talrijke liften bekijkt en uittest en intussen kan je je vragen kwijt bij onze adviseurs”, aldus Françis. Heel speciaal in de showroom is het ‘free sky-exemplaar’. Hierbij schuift de lift uit het plafond tot op het dak. Ideaal voor wie een dakterras heeft.

“We hadden graag de nieuwe showroom ingezet met een stevig feest, maar door corona is dat helaas momenteel niet mogelijk”, aldus Françis. “Gelukkig is de situatie snel aan het beteren en ziet het er naar uit dat we binnen enkele maanden wel de verhuis zullen kunnen vieren. Iedereen is alvast welkom!” 

De toekomst

Tot slot, wat mogen we nog verwachten van Verolift in de toekomst? “Zoals Charlotte eerder zei, verwachten we met onze rebranding meer en meer in te spelen op het segment van de luxeliften. Eenmaal we die markt veroverd hebben, willen we ook meer inhaken op kwalitatieve autoliften. Zeker in de villabouw is de combinatie van een huislift met een autolift echt een meerwaarde”, besluit Françis.