Nieuws Oost-Vlaanderen Profacts heeft geen verkopers nodig om sterk te groeien

Profacts heeft geen verkopers nodig om sterk te groeien

Profacts heeft geen verkopers nodig om sterk te groeien

profacts_groupHet marktonderzoeksbureau Profacts uit Eke zette afgelopen boekjaar (2014-2015) opnieuw een groei neer van 15% en dit zowel in omzet als in werkgelegenheid.

De omzet van Profacts steeg van 4,4 miljoen euro tot net boven de 5 miljoen euro. De 15% groei in omzet vertaalde zich ook in een 15% groei in werkgelegenheid, want het aantal medewerkers steeg van 26 naar 30.

Profacts werd opgericht in 2006 en kan, ondanks de financiële en economische crisis, terugblikken op negen jaar van sterke groei, gemiddeld met ongeveer 50% per jaar.

Dit traject ging niet onopgemerkt voorbij want de oprichters en managing partners Timothy Desmet en Stijn De Rammelaere werden in 2014 Oost-Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar en in 2011 Psycholoog van het Jaar. Profacts was ook al een Deloitte Technology Fast 50 bedrijf en een Trends Gazelle.

De ondernemers zien voornamelijk twee factoren als verklaring voor de toch wel opmerkelijke groeicijfers bij hun bedrijf: een voortdurende focus op kwaliteit van de dienstverlening en de ontwikkeling van innovatieve onderzoeksmethodes.

“Onze medewerkers zijn allemaal doordrongen van het belang van customer delight“, zegt Timothy Desmet. “We zijn pas tevreden als we de verwachtingen van de klanten hebben overtroffen. Dat we geen salesmensen hebben en enkel groeien via repeat business en mond-aan-mond reclame is voor ons het beste bewijs dat de focus op kwaliteit werkt. Voorts speelt ook de aandacht voor nieuwe technieken ons in de kaart. Een mooi voorbeeld van deze innovatie is neuro-marktonderzoek, waarbij we, in nauwe samenwerking met de Faculteit Psychologie van de Universiteit Gent, neurowetenschappelijke methodes uit de academische wereld vertalen naar toegepast marktonderzoek.”

Profacts is een full-service marktonderzoeksbureau en beantwoordt management- en marketingvragen naar onder meer klantentevredenheid en productpotentieel van grote Belgische en internationale bedrijven op basis van kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek bij consumenten, klanten, werknemers, suppliers en andere stakeholders.

 

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.