Platform RetailSonar 2 (1)-min

RetailSonar versnelt internationale expansie met Frans partnership

GENT - De Gentse geomarketing scale-up RetailSonar is goed op weg om een Europese topspeler te worden. Dankzij een nieuw partnership met Geocible krijgen nu ook Franse retailers de mogelijkheid om tot 90% accuraat de omzet van elke locatie te voorspellen.

RetailSonar helpt ondertussen meer dan 200 Europese retailers en dienstverlenende bedrijven met het nemen van de juiste locatiebeslissingen. Klanten krijgen dankzij een uniek cloud platform data-gedreven antwoorden op tal van geografische vraagstukken. Welke locaties kan ik beter sluiten? Waar liggen ideale nieuwe locaties? Hoe goed presteren mijn locaties? En hoe efficiënt is mijn lokale marketing?

Marktleider in de Benelux

RetailSonar is een van de snelst groeiende tech start-ups in België en is dankzij bekende klanten als BNP Paribas Fortis, Action, JBC, Decathlon, Media Markt en McDonald’s marktleider in de Benelux.

“Daarnaast hebben we ook heel wat tevreden Franse klanten”, verduidelijkt CEO Dieter Debels. “Om die markt nog beter te bedienen, zochten we een betrouwbare lokale partner. De keuze viel op Geocible, een geomarketingspeler uit Parijs met een ijzersterke technische kwaliteit.”

“Samenwerken met lokale spelers is een essentieel deel van onze groeistrategie. Zij kennen de markt en beschikken over strategische consultants. Wij voegen daar een AI-platform aan toe dat in staat is om klantgedrag tot 90% accuraat te voorspellen. Een onmisbare troef in een steeds sneller evoluerend winkellandschap.”

[gallery type="rectangular" ids="82522"]

Verdere internationale expansie

Met de financiële steun van schoenenretailer Wouter Torfs en zijn familie wil de organisatie nu verder uitbreiden in Europa. RetailSonar is volgens Debels klaar voor nog meer internationale expansie. “De afgelopen twee jaar lag de focus op het schaalbaar maken van onze oplossing. De komende drie tot vijf jaar willen we in heel Europa onze naam vestigen en een belangrijke speler worden. De huidige economische crisis bewijst dat de nood aan data-gedreven strategische netwerkoptimalisatie groter is dan ooit tevoren. Beslissingen objectief onderbouwen is in deze onzekere tijden een echte must.”

RetailSonar helpt retailers met het nemen van de juiste locatiebeslissingen. Door data en AI te combineren, voorspellen ze de winkelomzet van elke locatie. Het bedrijf werd in 2011 opgericht door Dieter Debels. RetailSonar is actief in 14 Europese landen, telt meer dan 30 werknemers en heeft kantoren in Gent, Parijs en Amsterdam.