thumb_user-1570343-2017-06-16-09-43-18

SalesUp neemt de activiteiten van I.B.G. NV te Antwerpen over

AALST - SalesUp BVBA neemt de activiteiten van het call center I.B.G. NV uit Antwerpen over. Daarmee timmert salesUp, dat de nieuwe naam en identiteit is sinds 1 januari 2018 van GJ&Partners, stevig verder aan hun groeiplannen. Slechts acht maand na de lancering zijn ze klaar om hun eerste overname te doen. Voor de klanten van I.B.G. NV wordt er op die manier continuïteit gegarandeerd.

SalesUp is een one-stop shop sales partner gespecialiseerd in telemarketing, sales detachering, salestraining & salesconsultancy en marketing. Kortom, ze willen bieden bedrijven alles bieden wat hun sales in stijgende lijn kan laten gaan. Het bedrijf dat ze overnemen, I.B.G. nv, is een call center voornamelijk gespecialiseerd in telefonische prospectie.

Einde van succesvolle carrière

Het management van beide bedrijven kwamen met elkaar in contact via een gemeenschappelijke kennis. François De Roo, oprichter en Gedelegeerd Bestuurder van I.B.G. nv zocht een overnemer voor zijn klanten daar hij aan het einde van zijn succesvolle carrière was gekomen. Het management van salesUp zocht op dat moment naar manieren om haar marktaandeel te vergroten.

Twee bedrijven met dezelfde visie

“Ik zocht een overnemer voor de activteiten van I.B.G. nv die mijn visie deelde. Zo wist ik zeker dat ik alles kon achterlaten zonder te moeten vrezen voor een andere aanpak of slecht resultaat”, zegt François De Roo. “Na een eerste gesprek met salesUp zat het gevoel meteen goed.”

Diezelfde visie zochten Greet Jacobs en Stig Van Hauwermeiren, de managers van salesUp, ook bij Francois De Roo. “We verschillen sterk van het gemiddelde call center. We werken niet met contracten van beperkte duur, werken niet met een script en een legbatterij vind je bij ons niet terug. Dit waren kenmerken die we meteen zagen bij I.B.G. nv wat ons een zeer goed gevoel bezorgde”, aldus Greet.

Continuïteit gegarandeerd

Door deze activiteiten over te nemen verandert er voor de bestaande klanten van I.B.G. nv niets. “Dat was een belangrijk uitgangspunt”, aldus François. “De bestaande klanten mochten geen hinder ondervinden in de overname.” Stig treedt François bij: “Achter de schermen is er daar veel werk in gekropen, maar ik denk dat we meer dan geslaagd zijn in onze opzet.”