thumbnail_Resized_20200924_212021

salesUp start 2021 met de overname van Filad

AALST - salesUp BV neemt contactcenter Filad BV uit Deinze over. Met deze zet timmert salesUp stevig verder aan zijn groeiplannen voor 2021. De overname van Filad garandeert een verderzetting van de samenwerking met de klanten en medewerkers van Filad BV. Het gaat hard voor de salesUp. De afgelopen jaren wist het bedrijf de omzet te verviervoudigen. Met een tweede overname in 2 jaar komen de toekomstplannen van salesUp opnieuw in een stroomversnelling.

Als commerciële partner verhoogt salesUp de omzet van haar klanten door in te zetten op 4 pijlers: telemarketing, sales detachering, salestraining en contentmarketing. Contactcenter Filad specialiseerde zich de afgelopen 35 jaar zowel in outbound als inbound en was daarmee de ideale aanvulling bij salesUp.

Dirk Onderdonck, oprichter en zaakvoerder van Filad BV was aan het einde van een lange, succesvolle loopbaan op zoek naar een overnemer. “Perfect timing”, want op hetzelfde moment was het management van salesUp op zoek naar manieren om haar marktaandeel te vergroten.

2 familiebedrijven, 1 visie

“Ik zocht een overnemer die mijn visie deelde. Zo wist ik zeker dat ik met een gerust hart mijn ondernemerskind kon achterlaten”, vertelt Dirk Onderdonck. “Na een eerste gesprek met salesUp zat het gevoel meteen goed. Het feit dat zij, net als wij, een familiebedrijf zijn zorgde voor heel wat raakvlakken.”

Deze gelijke visie zochten Greet en Stig, de bezielster van salesUp en haar zoon, ook bij Filad. “We verschillen sterk van het gemiddelde contactcenter. We zorgen voor afspraken op een warme, proactieve manier door het inzetten van (tele)marketing. We werken niet met een script en een legbatterij vind je bij ons niet terug. Ons team is voor ons het belangrijkste. Diezelfde filosofie voelden we meteen, wat de goesting vergrootte”, aldus Greet Jacobs.

Inbound als extra luik in de dienstverlening

“Tot voor de overname waren onze sales-activiteiten proactief. Wij zetten steeds de eerste stap. We hadden al langer het doel om ook actief te worden in customer service. Dit gebeurt gewoon bijna nooit écht goed. Eén van de grootste frustraties van mensen is contact opnemen met een helpdesk. Hier willen wij verandering in brengen. Met de overname van Filad zetten we hiermee meteen een stevige stap in deze richting”, aldus Stig Van Hauwermeiren. “Vanaf nu kunnen klanten ook bij ons terecht om hun inkomende communicatie te laten opvangen.”

Continuïteit gegarandeerd

Door deze overname verandert er voor de bestaande klanten en teamleden van Filad niets. “De overname moest vlekkeloos verlopen”, aldus Stig. “Daar hebben we de afgelopen maanden hard aan gewerkt en ik geloof dat we daar meer dan gewoon in geslaagd zijn. Samen met het voltallige team kijken we vol ongeduld uit naar de toekomst, die beslist zeer interessant zal worden.”