Het bedrijf voert momenteel al gesprekken met verschillende sectorgenoten over mogelijke overnames of strategische samenwerkingen. “Die gesprekken moeten binnen het jaar tot resultaat leiden, als eerste stap in een vijfjarenplan”, zegt CEO Lise Conix aan De Tijd.
Het gaat dan niet enkel over schoenwinkels, maar modebedrijven in het algemeen. “Het moeten modebedrijven zijn die wij met onze aanpak kunnen versterken”, legt Conix uit. “Bijvoorbeeld met onze efficiënte processen en onze strategie om zowel op fysieke winkels als op onze webwinkel in te zetten.”
Daarvoor kijkt Schoenen Torfs niet alleen in het binnenland, maar ook in het buitenland. Binnen België is er namelijk nog maar weinig groeimarge. Torfs heeft momenteel al 74 winkels in Vlaanderen, waar er mogelijk nog enkele bijkomen. In Wallonië had het bedrijf twee winkels, maar die kenden geen groot succes. Daar zijn er dus weinig opties. Wat overblijft is een uitbreiding naar het buitenland.
In 2024 steeg de omzet van Schoenen Torfs met 4,4 procent naar 206,4 miljoen euro, en draaide het bedrijf een operationele winst van net geen 19 miljoen euro, een groei van 11 procent. Die goede cijfers liggen aan de basis van de uitbreidingsplannen.