Vande Moortel gaat voormalige ontginningsput aan Schelde opvullen
OUDENAARDE - Steenbakkerij Vande Moortel start met het vullen van de voormalige ontginningsput op de rechteroever van de Schelde in… Lees meer
AALST – Innovatieve ideeën vinden in België vaak een te kleine markt. Efficiënt schalen en ook internationaal sterk in de schoenen staan, is dan ook essentieel. Fast Bloomers uit Aalst helpt klanten om de weg van het succes naar het buitenland te bewandelen.
Zaakvoerder Charlotte Noël zocht op twintigjarige leeftijd het avontuur op in Centraal-Amerika. Een internationale trigger die ze resoluut doortrok naar haar studies. Zo volgde ze International Business Management in onder meer Toulouse, Barcelona en Berlijn.
“Met mijn ervaring in de software business, waar ik advies en training aan bedrijven zoals BASF en Coca-Cola gaf, ervaarde ik hoe cruciaal snelle internationale groei is. Je moet een fast bloomer zijn en geen laatbloeier. Snel schakelen om je business te boosten, is dus een must”, meent Charlotte Noël. “Maar hoe begin je daar precies aan? Daar wringt bij vele ondernemingen het schoentje. Wij zetten hen op weg.”
Vooral techbedrijven vormen vandaag de belangrijkste focusgroep van Fast Bloomers. “Zij komen vaak met een sterk idee, maar moeten dan ook snel durven groeien om te overleven. Met Fast Bloomers geven we hen een flinke duw in de rug. We analyseren de markt, sporen potentiële valkuilen en opportuniteiten op, en gieten die samen in een plan.”
Een goed uitgewerkt plan en onderzoek vormt de eerste stap richting internationalisering. “Aan de hand van een gesprek toetsen we de internationale doelen van een bedrijf af en polsen we hoe ze die willen bereiken. Workshops met een bottom-up aanpak moeten er nadien voor zorgen dat het volledige team gemotiveerd is om de stap te zetten.” Verder wordt ook de markt die de klant op het oog heeft onder de loep genomen.
“Ook binnen Fast Bloomers is het doel om internationaal te groeien. Maar eerst willen we ondernemingen blijven uitdagen om uit de comfortzone te stappen en het internationale pad te bewandelen.”
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinoostvlaanderen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.
OUDENAARDE - Steenbakkerij Vande Moortel start met het vullen van de voormalige ontginningsput op de rechteroever van de Schelde in… Lees meer
NINOVE, DENDERHOUTEM - Jeroen Wiggeleer en Kelly Verschaeve uit Denderhoutem openen op zaterdag 28 januari voor de allerlaatste keer de deuren van… Lees meer
SINT-NIKLAAS - Wie door de gangen van het Waasland Shopping in Sint-Niklaas loopt, kan er niet naast kijken. Sinds donderdag pronkt een… Lees meer
GENT - Café De Gentenaar staat over te nemen. Uitbater Frederic Beernaerts (58) is al 19 jaar het vertrouwde gezicht in de… Lees meer
BAASRODE - Dieter Mannaert (45) verkoopt Het Fabriek. De feest- en fuifzaal die ver buiten de grenzen van Baasrode en Dendermonde bekend… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen