De startups zijn de wereld aan het overnemen, maar ondernemerschap hoeft niet altijd te betekenen dat mensen met ondernemingszin meteen grote plannen uitbouwen om bedrijven op te richten die voor een aardverschuiving in de tewerkstelling zullen zorgen. We zien ook steeds meer ondernemers in bijberoep. Het maakt er hun ondernemingszin niet minder om. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Lien Van den Broeck (foto), die in Gent eerst afstudeerde als psychologe en daarna nog een master behaalde in meertalige bedrijfscommunictie.
Als marketeer bij Record Bank startte ze anderhalf jaar geleden in Dendermonde ook met het copywritingbureau i write copy. “Ik had al een aantal jaar gewerkt als consultant bij een communicatiebureau, en wou graag aan de slag met die expertise”, zegt ze. “Ik schrijf teksten voor onder meer folders en websites en geef strategisch communicatie-advies over de beste manieren enb kanalen die ondernemingen kunnen inzetten om hun doelpubliek te bereiken. Verschillende soorten klanten doen een beroep op mijn diensten: dat gaat van dokterspraktijken en KMO’s die een nieuwe tekst voor de website willen, tot sociale organisaties die een band willen opbouwen met hun stakeholders en daarvoor advies nodig hebben.”
De combinatie tussen haar voltijdse job en haar actviteit als zelfstandigde in bijberoep kukt prima. “Ik wil dit graag verder blijven combineren, terwijl ik i write copy langzaam maar zeker uitbouw. Dan zien we wel wat de toekomst brengt”, geeft ze nog aan.