Nomige_product13

Succesvolle eerste kapitaalronde voor huidcrèmes volgens DNA

GENT - De jonge Gentse skincare start-up Nomige heeft succesvol kapitaal opgehaald bij Barbara De Saedeleer (ex-CFO Omega Pharma). Nomige is het eerste Belgische huidverzorgingsmerk dat gepersonaliseerde huidproducten ontwikkelt op basis van het DNA en de persoonlijke levensstijl van de klant.

Barbara Geusens, oprichtster van Nomige, legt uit: “In de zoektocht naar het juiste product, verliest de consument zich vaak in het overaanbod aan verzorgingsproducten dat vandaag op de markt is. Door misleidende marketingclaims en het vaak tegenstrijdige advies van verkopers zien veel mensen door de bomen het bos niet meer. De meeste producten zijn trouwens ingedeeld volgens de ‘klassieke’ 4 huidtypes: een vette, gevoelige, gemengde of droge huid. Dat terwijl ieders huid zo uniek is en andere noden nodig heeft."

Daarom besloot ze in 2017 om met een eigen oplossing op de markt te komen die huidverzorging produceert op basis van ieders eigen DNA en persoonlijke levensstijl. "Nomige gaat verder dan de klassieke huidtypes en biedt producten op maat aan", vertelt Geusens. “Aan de hand van een speekselstaal en lifestyle-vragenlijst wordt een DNA-analyse gemaakt. Vier weken later ontvang je van ons je eerste set op maat gemaakte producten: dagcrème, nachtcrème, dagserum en nachtserum.”

Vrouwelijke investeerder

Oprichtster Barbara Geusens en investeerder Barbara De Saedeleer leerden elkaar kennen op de werkvloer van Omega Pharma, de ene als Innovation Manager en de andere als toenmalige CFO. Barbara De Saedeleer zag meteen toekomst in Geusens: “Ik geloof sterk in het verhaal en de producten van Nomige. Ik ben zelf mijn personalised skin care producten reeds viertal maanden aan het gebruiken en kan alleen maar bevestigen dat het resultaat positief is.”

Ook zij geloven in het concept

WinWinner begeleidde Barbara Geusens bij de volledige investeringsronde. Aelbrecht Van Damme, CEO bij WinWinner gelooft in het marktpotentieel: “Nomige heeft heel ambitieuze doelstellingen in de snelgroeiende markt van biotech en medtech. Met de investering door Barbara De Saedeleer zal ze deze targets zeker moeten kunnen waarmaken.”

De investering moet vooral dienen om internationaal te groeien en het team uit te breiden. “We verkochten op een jaar tijd meer dan 1500 gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten en meer dan 55% van de klanten bestelt opnieuw. Het extra kapitaal zal ingezet worden om exponentieel te groeien via marketingcampagnes en uitbreiding van het sales team. Daarnaast willen we Nomige ook lanceren in het buitenland”, aldus oprichtster Barbara.

Blijvend inzetten op onderzoek

“Naast internationalisering wil ik ook blijven inzetten op wetenschappelijk onderzoek. We hebben het afgelopen jaar geïnvesteerd in een RCT waarbij we de effecten van Nomige hebben vergeleken met een standaard product. De eerste resultaten zijn zeer positief: Nomige vertoont een significant beter anti-ageing effect dan gewone ‘standaard’ producten. Een voorzichtige eerste conclusie zou kunnen zijn dat maatwerk voor de huid effectief beter werkt. We hebben deze resultaten recent voorgesteld op het Dermato-Esthetisch congres van Prof. Dr. Jan Gutermuth (VUB), en we zullen deze resultaten uiteraard ook publiceren.”