TBS_MAIN_VISUAL_EXTENDED_FINAL

The Big Score strikt 25 grote corporates op zoek naar startup oplossingen

GENT – Op 1, 2 en 3 december vindt The Big Score opnieuw plaats. Het online event georganiseerd door Startups.be | Scale-Ups.eu, in samenwerking met VLAIO en Voka, biedt naar goede gewoonte 250+ internationale topinvesteerders en corporate aankopers/CTO’s de kans om jonge bedrijven en hun zaakvoerders te leren kennen. Dit jaar pakt het ook uit met een dag in het teken van reverse pitches: 25 grote namen zullen volgende week dinsdag hun voornaamste tech uitdagingen presenteren aan het Belgische startup ecosysteem. Multinationals zoals ArcelorMittal, AB Inbev, Orange en Nestlé hopen zo in contact te komen met slimme B2B tech oplossingen.

Alle corporate uitdagingen die men op The Big Score live kan bekijken situeren zich in zes grote domeinen waaronder sales & marketing, future of mobility, en manufactering & industry. De deelnemende bedrijven zoeken zeer gericht naar B2B tech startup oplossingen, de meest terugkerende technologieën op de wishlistzijn IoT-toepassingen, artificiële intelligentie en nieuwe manieren om aan data analyse te doen. Zo is Nestlé, het grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld, op zoek naar tools om de ROI van promoties te optimaliseren op basis van historische verkopen en externe gegevens. Hiervoor willen zo onder andere gebruik maken van artificiële intelligentie.

ArcelorMittal heeft op zijn beurt nood aan voorspellende onderhoudsoplossingen voor fabrieken en installaties. Deze dienen het aantal datasilo’s te minimaliseren. Logischer wijze hopen ze dan ook data analytische software aan te trekken naar aanleiding van hun deelname aan The Big Score.

“Het is een uniek gegeven om 25 corporates uit verschillende sectoren te engageren op één dag. Het toont aan dat de gevestigde waarden over de bedrijfsgrenzen heen kijken naar innovatieve oplossingen en dat ze hierin een kans zien om tijdsefficiënt in contact te komen met Belgische startups. Samenwerkingen met jonge techbedrijven zorgen voor een snellere implementatie, een kostenefficiënt model en een gepersonaliseerde aanpak”, zegt Yves Van Loy, Head of Corporate Relations Startups.be | Scale-Ups.eu.

Open innovatie is een blijvende trend

Startups.be | Scale-Ups.eu is al enkele jaren actief als facilitator van open innovatie. Dat doen ze onder andere voor Procter & Gamble met het project The Growcery. De vraag naar zulke initiatieven en begeleiding kenden de laatste twee jaar een enorme stijging. Een corporate track op The Big Score kon dan ook niet langer uitblijven. Ook chemiebedrijf BASF zal op 1 december aanwezig zijn op The Big Score: “Wij creëren chemie voor een duurzame toekomst. Daarom zijn we ononderbroken op zoek naar manieren om onze producten en operationele werking te verbeteren. Samenwerkingen met jonge tech bedrijven zijn een belangrijke bron van innovatie aangezien deze snel, wendbaar en kostenefficiënt zijn”, aldus Pascal Van Lith, Digitalisation Technology Manager BASF.

Naast BASF zullen volgende multinationals en grote bedrijven hun tech uitdagingen presenteren: AB InBev, Agfa, Arcelormittal, Bridgestone, Colruyt Group, DPD, ENGIE, GSK, KBC, Kinepolis, Luminus, Nestlé, SNCB/NMBS, Orange, Procter & Gamble, Port of Antwerp, Proximus, SABCA, SD Worx, Unilin en Vivium.

Verder is de stad Gent op zoek naar slimme tools om zwerfvuil en illegaal gedumpt afval te bestrijden. Geen verrassing dat Gent hieraan deelneemt als één van de voornaamste startup steden van België. Een overzicht van alle uitdagingen is terug te vinden via: www.thebigscore.eu/the-big-score-challenges.

Meer info en tickets: www.thebigscore.eu