Foto Trendskout

Trendskout maakt forecasten en tekstanalyse toegankelijk via AI

Artificiële intelligentie (AI) is al lang geen science fiction meer en je hoeft geen informatica expert te zijn om ermee aan de slag te kunnen. Trendskout biedt AI-software dat klaar is voor gebruik en die eenvoudige overzichten bieden van complexe achterliggende algoritmes. Concrete toepassingen? Het analyseren en forecasten van verkoop en productie maar evengoed tekstanalyse zijn maar enkele van de vele mogelijkheden.

Het analyseren en begrijpen van data zijn van onschatbare waarde voor een bedrijf. Een goede data-analyse kan een bedrijf maken of kraken. Maar vaak worden data voorgesteld als een abstract gegeven die bovendien nog eens moeilijk te ontginnen vallen.

Trendskout zet hier op in dankzij een uitgebreide reeks AI-algoritmes die nodig zijn om de belangrijkste parameters aan te duiden binnen een bedrijf. Dat zorgt in de eerste plaats voor een beduidende verbetering op vlak van rendement en dankzij een maandelijks abonnement heb je bij Trendskout ook geen hoge opstart- en verwerkingskosten. Bovendien zorgen de algoritmes ervoor dat je geen AI-specialist moet zijn om ermee aan de slag te gaan.

Forecasting

“AI laat toe dat je als bedrijf je verkoopgeschiedenis kan aanwenden om aan forecasting te doen en je salesteam actief kan aansturen om zo efficiënt mogelijk je product te verkopen”, vertelt Pauwel Grepdon, mede-oprichter van Trendskout. “Eventueel kan je die gegevens nog aanvullen met een externe databron.” Maar ook in de andere richting kan AI een meerwaarde bieden. “Zo kan je als distributiebedrijf voorspellen hoeveel je exact moet produceren en vermijd je overproductie en de overbodige kosten.”

Onder andere het bedrijf Coeman gebruikt de software van Trendskout voor sales forecasting. “In een turbulent coronajaar heeft Trendskout er mee voor gezorgd dat we vandaag dezelfde sterke cijfers als vorig jaar kunnen voorleggen”, vertelt Luc Vanderbeke, directeur Coeman Packaging.

Analyse van oproepen

DPG Media, het bedrijf achter onder andere HLN en De Morgen, gebruikt de AI van Trendskout ook in het callcenter.

“De AI gaat de gesproken oproepen van klanten analyseren om die daarna te sorteren per probleemstelling. Is de krant niet geleverd? Ontbreekt een bijlage? Of is de krant beschadigd. Het zijn maar enkele mogelijke problemen die de AI onderscheidt. Zonder de AI zou elk bericht afzonderlijk beluisterd moeten worden wat enorm tijdrovend is”, besluit Pauwel.

Wil je graag ontdekken welke concrete meerwaarde AI binnen jouw organisatie kan bieden, boek dan hier jouw demo.

Trendskout maakt ondernemingen slimmer met toegankelijke en betaalbare Artificiële Intelligentie-software.