Het was de 35e keer dat bedrijven uit Vlaanderen en Brussel hun deuren openden voor een breed publiek. De kick-off werd zondagochtend gegeven bij D’Ieteren in Kortenberg: daar kwamen uiteindelijk 2.200 bezoekers langs.
Speciale aandacht ging dit jaar naar Defensie. Het 18e Bataljon Logistiek in Leopoldsburg mocht zo 4.500 bezoekers verwelkomen, en de marine in Zeebrugge klokte af op 7.000 bezoekers. Andere publiekstrekkers waren onder meer Roularta in Roeselare (4.000 bezoekers), Brouwerij Huyghe in Melle (6.000 aanwezigen) en Coca-Cola in Wilrijk (6.500 bezoekers).
Voka Open Bedrijvendag blikt terug op een geslaagde editie. “De goesting om te ruiken, proeven, zien en voelen waar die vele Vlaamse en Brusselse ondernemers mee bezig zijn, was opnieuw duidelijk aanwezig”, zegt Inge Claerhout, directeur van Voka Open Bedrijvendag. “Ondanks het wisselvallige weer was er veel volk op de been en zat de sfeer goed. De reacties van deelnemende bedrijven en bezoekers zijn positief. Het is opnieuw duidelijk gebleken dat mensen deze kans om binnen te kijken bij hun favoriete bedrijven niet wilden missen.”