Bedri opent eigen kledingwinkel in de Brabantdam
GENT - Tussen de vele winkels met dameskledij in de Brabantdam is deze maand de mannenwinkel Syon Wear geopend. Gentenaar Bedri Sali… Lees meer
GENT – Volvo Car Belux lanceert de HR90. Dat is een wagen die dienst doet als een state-of-the-art HR-partner en de Gentse autobouwer via artificiële intelligentie aan nieuwe, technisch getalenteerde profielen moet helpen. De nieuwe HR90 rekruteert meteen al op het autosalon.
Met de komst van de productie van de XC40 naar België gaat Volvo op zoek naar extra profielen, zowel in de fabriek in Gent als bij de verdelers. Dat is geen vanzelfsprekende zoektocht en daarom koos het bedrijf voor een mobiele HR-manager.
De HR90 herkent en mapt via artificiële intelligentie bepaalde parameters die als unieke data worden opgeslagen en geanalyseerd. De wagen doet via spraak- en andere technologie een geanimeerd sollicitatiegesprek met kandidaat-technici. Via de analyse van woordgebruik en gezichtsexpressie kan de HR90 dan peilen naar hun kennis, motivatie en sociale vaardigheden.
De lancering van de Volvo HR90 kadert binnen het project Job On Wheels, georganiseerd door Febiac. “Daarmee willen we benadrukken dat er in onze branche erg veel jobkansen voor het grijpen liggen”, aldus Joost Kaesemans, directeur communicatie bij Febiac.
De HR90 maakt zijn première op het Brusselse Autosalon in Paleis 6 en zet nadien zijn rekruteringsopdracht verder op onder andere jobbeurzen, in scholen en bij de Volvo-verdelers.
“Unieke profielen vragen om een unieke campagne”, zegt René Aerts Jr., woordvoerder van Volvo Cars Belux. “Vele jonge techniekers kijken vol enthousiasme uit naar het autosalon om de nieuwste modellen en snufjes te komen bekijken. Wij zien dit enthousiasme als een opportuniteit om hen via onze HR-wagen te bevragen naar hun kennis in de hoop de juiste profielen aan te trekken.”
GENT - Tussen de vele winkels met dameskledij in de Brabantdam is deze maand de mannenwinkel Syon Wear geopend. Gentenaar Bedri Sali… Lees meer
WIEZE - Barry Callebaut, dat de grootste chocoladefabriek ter wereld heeft in Wieze, krijgt de titel van Factory of the Future. Hij werd… Lees meer
MOERBEKE-WAAS - Wondr, het merk waarmee Tibbe Verschaffel een hele lijn shampoo bars op de markt brengt, werd maandagavond bekroond met de… Lees meer
GENT - Café De Gentenaar staat over te nemen. Uitbater Frederic Beernaerts (58) is al 19 jaar het vertrouwde gezicht in de… Lees meer
BAASRODE - Dieter Mannaert (45) verkoopt Het Fabriek. De feest- en fuifzaal die ver buiten de grenzen van Baasrode en Dendermonde bekend… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen