PB Italicus

What’s in a name? wint internationale designwedstrijd

GENT - Creatief collectief What’s in a name?, onder leiding van Bruno Seys en Filip Vandewiele, heeft met de kawaii-inzending voor Tokio aan het langste eind getrokken in de ontwerpwedstrijd van aperitiefmerk Italicus.

De uitdaging was om het panorama en de persoonlijkheid van een wereldstad opnieuw uit te vinden via de lens van Italicus, een 19e-eeuwse likeur op basis van bergamotappelsienen uit Calabrië, citroenen uit Sicilië, lavendel, kamille en gentiaan. De creatieven vertaalden ‘La Dolce Vita’ en de kerningrediënten in ware kawaii-stijl met Japanse flair (Tabechao Itaria) en fleurige elementen.

‘The Art of Italicus – Creative Talent’ wil als kunstfestival het digitale toerisme inspireren en bewierookt de wereldwijde stad met de liefde voor Italië.

Creatief collectief

What’s in a name? heeft zo’n 17 jaar op de communicatieteller. Het collectief omhelst een polyvalente radar van freelance communicatiespecialisten en kan door bureaus én adverteerders worden ingeschakeld. Het collectief werkte reeds freelance voor bureaus op merken zoals Knack, Kinepolis, Ketnet, Studio 100, Brantano, Coca-Cola, Flanders Expo, Evian, Flandria, Vaillant, Tiense Suiker, NMBS, UZ Gent, … ‘In direct contact’ werd dan weer graag getekend voor bpost, VAR, Snoecks, Leen Bakker, Groen, Lukas – Art in Flanders, Christeyns, Volvo, Howest, Digipolis, Stad Gent, …