5204eaea-a188-11e4-9e0f-9030dbf18865_web_scale_0_0599401_0_0599401__

Winefair werkt samen met Tom Waes en Jeroen Meus

5204eaea-a188-11e4-9e0f-9030dbf18865_web_scale_0_0599401_0_0599401__

Het van origine Limburgse beursconcept Winefair, dat eerder al edities organiseerde in Lanaken en Leuven, kondigde tijdens de zomermaanden aan dat er ook een editie komt in Gent, meer bepaald tijdens het weekend "Lekker Genieten" op 10 en 11 december. De stuwende krachten achter deze wijnbeurs zijn de Limburgers Stefan Frissen en Christophe Wels van Primetime Communication Group, het communicatiebedrijf dat eigenaar en organisator is van Winefair.

Winefair ging 4 jaar geleden van start in Lanaken, en was toen meteen goed voor 2000 bezoekers. Het concept werd uitbreid naar Leuven, waar ook bijna 2000 wijnliefhebbers de stands bezochten. De Limburgse ondernemers steken hun ambities rond de beurs niet onder stoelen of banken en hebben nu aangekondigd dat ze een samenwerking opstarten met bekende Vlaming Tom Waes (foto), die ambassadeur wordt van de beurs en met televisiekok Jeroen Meus die speciaal voor Winefair een hotdog zal maken van everzwijn met een sausje van veenbessen.  Voorts heeft Winefair een reeks van exclusieve pralines ontwikkeld in samenwerking met gastronomiejournalist Frank van der Auwera en meester-chocolatier Geert-Jan Heesterbeek.  Deze Maastrichtenaar levert inmiddels al aan 240 restaurants in Nederland, België en Duitsland, waaronder liefst 36 zaken met minstens 1 Michelinster.

Stefan Frissen en Christophe Wels mikken dus duidelijk op alle vlakken op kwaliteit en willen in december hun evenement ook in Gent een vliegende start geven.