“Het is inderdaad een heel belangrijke stap voor ons. Woluwe is gewoon een shoppingcentrum waar je als bedrijf moét zitten als je wil groeien”, vertelt Charlotte Willems, Operations Manager van Cantata. “Het is al sinds 1968 een vaste waarde in ons land, een van de oude reuzen. De koopkracht ligt er hoger dan waar ook in België. Toen we voor de allereerste keer de kans kregen om ons daar te vestigen, hebben we geen seconde getwijfeld.”
Het concept van deze tiende winkel blijft het succesrecept van Cantata volgen: kwaliteit, een heel divers assortiment en originele producten. “We bieden intussen meer dan 100 verschillende koffies en meer dan 200 soorten thee aan”, gaat ze verder. “We gaan daarbij van de meer traditionele smaken zoals gember- en citroenthee, naar heel speciale aroma’s zoals kaas- of colasmaak. In ons koffiegamma vind je natuurlijk de traditionele, milde en straffe blends. Maar ook gearomatiseerde koffie, met crème brûléesmaak, die de laatste jaren enorm populair aan het worden is. Ons doel is nog altijd om het grote publiek te laten kennismaken met koffie en thee.”
Met de opening in Woluwe blijft Cantata stevig op koers in zijn ambitie en strategie om aanwezig te zijn in elk winkelcentrum van het land. “We willen blijven groeien om impact te hebben op het totale winkelgebeuren”, zegt CEO Chantal Hoorens. “Mensen gaan meer en meer nadrukkelijk op zoek naar kwaliteit en authenticiteit. Ze verruimen hun horizon en kopen niet zomaar alles volgens de eigen routine in bulk in de supermarkt. En laat hoge kwaliteit en diversiteit nu net onze sterke punten zijn.”