De Oostendse fietsspeciaalzaak Gino Carts & Bikes heeft in Londen een award gekregen voor beste sociale mediacampagne van de Britse vouwfietsproducent Brompton Benelux. Daarmee ‘fietsten’zaakvoerders Tom Vanderhoeght en Pat Vermeersch 62 Belgische, 79 Nederlandse en 2 Luxemburgse Bromptonverdelers voorbij.
Tom Vanderhoeght: “ Brompton is al meer dan 40 jaar dé naam in de fietswereld als het gaat over vouwfietsen. Brompton maakt eigenlijk geen gewone vouwfietsen, maar stevige, fietsen die je – toevallig – ook kan vouwen. Het is gemakkelijk om de fiets in en uit te klappen en er hem mee te nemen op de trein. Dit typisch Britse bedrijf, dat nog steeds de fietsen produceert in Londen (gemiddeld op jaarbasis 30.000 vouwfietsen in het hogere prijssegment), heeft de laatste jaren ook de weg gevonden naar de sociale media. Hiervoor doen ze ook beroep op hun internationaal dealernetwerk om samen met hen het product Brompton in de kijker te brengen. Wij ontvingen deze prijs omdat we een heel verscheiden beeld van onze producten en in dit geval dan meer specifiek, de Brompton vouwfiets, in een ander daglicht brengen. We zijn zelf erg gepassioneerd door alles wat met fietsen te maken heeft, zowel professioneel maar zeker ook privé. Dit zorgt ervoor dat we beelden kunnen maken op minder voor de hand liggende locaties of omstandigheden.” Tot slot nog een tip van Tom: “De Bromptonfiets is voor ons hét product als we spreken over mobiliteit. Je kan er werkelijk (bijna) alles mee doen. Zoals Londen bezoeken bijvoorbeeld met een Brompton. Het is een superieur gevoel om in zo’n drukke wereldstad rond te fietsen en alles snel en milieuvriendelijk te kunnen bereiken.” (Marc Lerouge)