Nieuws Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De eerste afspraak die ondernemers, ceo’s en kaderleden iedere ochtend hebben om te kunnen meepraten over het meest recente, economisch nieuws uit hun regio? Dat is die met Made in. Via een online medium naar keuze: mailbox, website of sociale media. En dat in 7 Vlaamse regio’s: Limburg, Kempen, Antwerpen, Mechelen, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen. Telkens met enkele essentiële agendapunten in het achterhoofd: optimistisch ondernemerschap, regionale relevantie en krachtige, onafhankelijke journalistiek. Kortom, dankzij Made in blijven ondernemers steeds up-to- date van het regionale KMO-landschap.

Fijn , dat je onze GRATIS Made in nieuwsbrieven wenst te ontvangen. Maak hier je persoonlijk profiel aan en mis nooit meer het bedrijfsnieuws uit jouw regio.

Neem contact op met de accountmanager van Ads&Data uit jouw regio. Ads&Data is de nationale regie van Telenet/SBS, Mediahuis (waaronder Made in), Pebble Media en Proximus.

De redactie beslist of in bepaalde gevallen een journalist aanwezig kan zijn. Aangezien de redacties overspoeld worden met nieuws zal het bijwonen van een persconferentie slechts in uitzonderlijke gevallen gebeuren.

De redactie is niet verplicht een artikel ter goedkeuring voor te leggen aan de afzender van een persbericht. In bepaalde gevallen neemt de redactie telefonisch of e-mail contact met de afzender van het persbericht om extra vragen beantwoord te krijgen. Op dat moment kunnen eventueel individuele afspraken tussen de journalist en het bedrijf gemaakt worden.

De redactie speelt kort op de bal. Nieuws dat ons bereikt voor 12u komt in aanmerking om diezelfde dag nog online te gaan en verspreid te worden met de e-nieuwsbrief van de volgende ochtend. Weliswaar is de publicatie afhankelijk van het totaal nieuwsaanbod van de dag en stelt de redactie de prioriteiten. De redactie behoudt zich het recht om niet tot publicatie over te gaan en communiceert hier niet over.

Aangezien elke ‘Made in’ editie nieuws brengt over of met betrekking tot de eigen regio, komt slechts een beperkt aantal nieuwsberichten in aanmerking voor meerdere edities. Hoewel de redacties van de zeven regionale edities onafhankelijk werken, spreekt het voor zich dat nieuwsberichten die meerdere regio’s aanbelangen worden overgemaakt aan de betrokken redacties.

De redactie plaatst geen logo’s bij nieuwsfeiten. Hiervoor verwijzen we naar de commerciële formules die ‘Made in’ biedt. Neem contact op met de accountmanager van Ads&Data uit jouw regio voor meer informatie. Ads&Data is de nationale regie van Telenet/SBS, Mediahuis (waaronder Made in), Pebble Media en Proximus.

De redactie gaat bewust op zoek naar relevante inhoud over en voor het bedrijfsleven uit de eigen regio. De geleverde content biedt toegevoegde waarde voor het doelpubliek van ‘Made in’: bedrijfsleiders en managers van kmo’s en grote bedrijven, zelfstandig ondernemers, …

Commerciële promotie neemt de redactie niet op. Daarvoor biedt ‘Made in’ andere formules aan. Neem contact op met de accountmanager van Ads&Data uit jouw regio voor meer informatie. Ads&Data is de nationale regie van Telenet/SBS, Mediahuis (waaronder Made in), Pebble Media en Proximus.

‘Made in’ is met zeven edities actief in zeven regio’s in Vlaanderen. Die brengen nieuws uit Limburg, Kempen, Antwerpen, Mechelen, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen.

Onderaan elke nieuwsbrief of partnermailing staat een uitschrijflink waarmee je jezelf snel kan uitschrijven.

Dit kan verschillende redenen hebben. Meest waarschijnlijk is dat de nieuwsbrief per toeval terecht is gekomen in de spamfolder of mapje met ongewenste mail. Om te voorkomen dat je ongewenste e-mailberichten (spam) ontvangt, blokkeren een aantal providers soms berichten die afkomstig zijn van afzenders waarvan het e-mail adres niet in het adresboek van de ontvanger staat. Opdat je onze nieuwsbrief blijft ontvangen, raden wij aan het adres info@mail.ontdekmadein.be aan je adresboek of lijst met vertrouwde afzenders toe te voegen. Vanuit dit adres worden onze nieuwsbrieven verzonden. Zelfs wanneer ons adres is toegevoegd aan de lijst met contactpersonen is het nog mogelijk dat je onze berichten niet ontvangt. Er zijn immers veel redenen waarom mailservers een mail kunnen blokkeren, zelfs zonder hem in de spam map te plaatsen. Het volstaat b.v. dat er teveel abonnees binnen één bedrijf onze nieuwsbrief ontvangen, of dat je niet vaak genoeg de nieuwsbrief opent naar de zin van je mailserver, of dat een collega onze nieuwsbrief als spam gemarkeerd heeft… De lijst van mogelijke oorzaken kan heel lang zijn. Stuur een bericht naar madein@mediahuis.be en we bekijken het.

Heb je regionaal bedrijfsnieuws te melden of wens je gecontacteerd te worden door ons redactieteam? Stuur dan een e-mail of meteen je perstekst van 1 A4 pagina naar de redactie in jouw regio.

Voeg twee relevante kleurenfoto’s bij. Technische vereisten voor beeldmateriaal: landschapsformaat min 759×500 pixels (3×2 verhouding) of vierkant met min 759×500 pixels (3×2 verhouding); geen portretformaat. De redactie bekijkt vervolgens of de informatie voldoende nieuwswaarde heeft om er een artikel over te maken. Eventueel neemt de redactie nog contact. Vermeld dus steeds in het bericht het gsm nummer van de contactpersoon die bijkomende informatie kan geven. De redactie behoudt zich het voorrecht om te beslissen of er redactionele aandacht wordt geschonken aan nieuws dat haar bereikt.

Dit kan verschillende redenen hebben:

  • Het event is al in de agenda opgenomen.
  • Het event is niet gericht naar onze doelgroep.
  • Het event is niet in lijn met de visie van ‘Made in’.
  • De opgegeven informatie over het event bevat bezwarende elementen die indruisen tegen de openbare orde of goede zeden.
  • De opgegeven informatie over het event is onjuist of onvolledig

Organisatoren kunnen zelf in de ‘Agenda’ van ‘Made in’ een event aanmelden. Hoe doe je dit?

  • Ga naar de agenda pagina
  • Klik op ‘activiteit toevoegen’
  • Vul volgende gegevens in: datum, naam activiteit, naam organisator, regio, URL
  • Bevestig
  • Diezelfde dag verneemt u via e-mail of de door u aangemelde activiteit wordt geactiveerd of niet.