De omzet steeg 0,9 procent (interne groei) tot 15,1 miljard dollar omdat de opbrengst per hectoliter met 4,8 procent toenam. Die hogere opbrengst per hectoliter, bijvoorbeeld door hogere prijzen, compenseerde de volumedaling van 3,7 procent tot 142,3 miljoen hectoliter. De volumedaling was groter dan verwacht: de analisten van nieuwsdienst Bloomberg gingen maar uit van -2,64 procent.
Lees ook: AB InBev experimenteert met succes met nieuwe gistsoort voor alcoholvrije bieren
De genormaliseerde ebitda-winst (winst voor intresten, belastingen, waardeverminderingen en afschrijvingen) ging 3,3 procent hoger tot 5,59 miljard dollar, meer dan verwacht door de analisten. Ook de bedrijfswinst ging hoger, maar netto was er een stagnatie. Zo kwam de onderliggende winst uit op 1,97 miljard dollar.
CEO Michel Doukeris onderlijnt de prestaties van de grote merken, bijvoorbeeld Stella Artois en Corona, en innovaties, wat een “aanhoudende opbrengsten- en winstgroei, ondanks de dynamische consumentenomgeving” opleverde.
Lees ook: Biermerk van AB InBev opnieuw nummer één in VS
“Gegeven de vooruitgang die we hebben geboekt op het vlak van onze schuldafbouw en onze sterke financiële resultaten in de eerste negen maanden, hebben we een nieuw aandeleninkoopprogramma voor 6 miljard dollar en een interimdividend aangekondigd”, aldus de CEO.