4 AdSomeNoise is gevestigd aan de kop van Balk van Beel in Leuven.

Leuvenaars vinden weg naar buitenland met datagestuurde communicatie

LEUVEN - AdSomeNoise, een digital campaign agency gevestigd aan de Schipvaartstraat in Leuven, heeft de start van 2021 niet gemist. Meer en meer adverteerders vinden hun weg naar het bureau voor datagestuurde communicatie. Dat zegt Managing Director Steven Verbruggen. Sinds 2015 bouwt AdSomeNoise DCO’s, oftewel Dynamic Creative Optimisation projecten, die ook in het buitenland niet onopgemerkt blijven. 

Met DCO wordt automatic production gekoppeld aan de meest diverse signalen om zo digitale advertenties in real time op te bouwen en te publiceren. In het verleden bouwde AdSomeNoise al DCO projecten voor o.a. Carglass, Quickstep, Decathlon en Vandenborre. Bij de “Agency van het Jaar”-verkiezing van vorig jaar werd het bureau gelauwerd om haar “unique expertise”.

Buitenland

In 2021 bouwt AdSomeNoise haar marktleiderschap in data gedreven creativiteit verder uit in België en steekt het de landsgrenzen over. In eigen land bouwt het momenteel DCO projecten voor o.a. Brico en Trooper, in Nederland is het bedrijf aan de slag in opdracht van Postcode Loterij samen met Wunderman Thompson Amsterdam. Als kers op de taart voert AdSomeNoise een Europese campagne uit voor Fisher Price en Thomas & Friends. Een vijftal andere DCO-projecten zitten in de pijplijn. “Sinds ons allereerste DCO-project voor Volkswagen zijn we blijven evolueren,” zegt Managing Director Steven Verbruggen. “Door onze ervaring en learnings wordt DCO steeds performanter.”

Persoonlijk en hyper relevant

DCO projecten worden aangestuurd door 1st, 2th en 3th party data of signalen, en gepubliceerd d.m.v. display, social en zelfs via nieuwsbrieven. Voeg daar een vleug AI aan toe en communicatie wordt niet alleen heel persoonlijk maar vooral hyper relevant.

Media departement

Maar niet alleen technologisch blijft DCO evolueren. Zo weten de mannen en vrouwen van AdSomeNoise inmiddels heel goed wat werkt in DCO. “De term ‘performance marketing’ dekt al lang de lading niet meer.” zegt Head of Creative & Strategy, Jochen Sablon. “DCO’s kunnen op een creatieve manier ingeschakeld worden in een volwaardige SEE, THINK, DO-benadering.” Sinds vorig jaar heeft AdSomeNoise ook haar eigen media departement. Pieter Jadoul, Media Director: “Nog meer dan bij elke andere vorm van communicatie is de integratie tussen creatie, productie en media van cruciaal belang bij DCO. Het is daarnaast belangrijk bij de media buying verder te kijken dan de voor de hand liggende oplossingen. Enkel zo evolueren deze projecten naar lerende gehelen en wordt het maximale uit een DCO-opzet gehaald”, besluit Jadoul.