AB Inbev Foto: BELGAIMAGE

Biermerk van AB InBev opnieuw nummer één in VS

Het biermerk 'Michelob Ultra' van Anheuser-Busch, de Amerikaanse dochter van AB InBev, voert opnieuw de rangschikking aan van meest populaire bier in de Verenigde Staten. Twee jaar geleden verloor een ander merk van de groep  -Bud Light- zijn koppositie die het ongeveer twintig jaar bezette in de VS. Dat biermerk werd geboycot na een promotiecampagne met een transgender.

Nu bezet Anheuser-Busch dus opnieuw de eerste plaats, zegt het bedrijf zelf op basis van data van marktonderzoeker Circana.

De jaarverkoop van Michelob Ultra heeft op 14 september die van Modelo Special voorbijgestoken, klinkt het. Die laatste heeft volgens brouwerij Constellation last van een dalende verkoop door het Amerikaanse immigatiebeleid. Modelo is immers erg populair bij latino’s.

Amerikanen drinken sowieso minder bier dan enkele decennia geleden. Volgens Anheuser-Busch is het succes van Michelob ook te danken aan de alcoholvrije variant Michelob Ultra Zero. Daarnaast was het merk sponsor van het WK Voetbal en andere sportevenementen.